Performancing Metrics

ضرورت توجه دولت به بهبود وضع معیشت مردم | اتاق خبر
کد خبر: 390619
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 10:41
/اولویتهای اقتصادی ایران در سال ۹۶/
رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از دولت خواست تا در سال جدید در جهت بهبود وضع معیشت مردم به ویژه جامعه کارگری، ایجاد شغل برای جوانان و امنیت شغلی نیروهای کار گام بردارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا عباسی اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از بنگاه‌های تولیدی، ارتقای کیفیت تولید، اصلاح نظام بانکی و تحرک بازار کار را از مهمترین موضوعاتی دانست که دولت در سال ۹۶ باید آنها را در دستور کار قرار بدهد.

وی افزود: برای جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی باید نرخ بیکاری کاهش یابد و این امر جز با ایجاد فرصتهای شغلی برای کارجویان و فارغ التحصیلان بیکار ممکن نیست.

عباسی گفت: رشد و رونق اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت خرید اقشار مختلف اعم از حقوق بگیر و حداقل افزایش پیدا کند لذا از دولت می‌خواهیم برای اقشار ضعیف سبد حمایتی در نظر بگیرد و قدرت خرید مردم را بالا ببرد تا از این طریق گردش مالی ایجاد و رشد اقتصادی محقق شود.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در عین حال بر ضرورت حمایت دولت از سرمایه‌گذاری خارجی تاکید و خاطرنشان کرد: بسترهای سرمایه‌گذاری در کشور باید آنقدر امن باشند که سرمایه‌گذاران اطمینان حاصل کرده و از حضور در بخش‌های مختلف استقبال کنند.

وی درعین حال بر ضرورت پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی تاکید و ابراز امیدواری کرد: دولت بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی را در سال جدید پرداخت کند.

عباسی ادامه داد: بدهی دولت از سالهای گذشته تلنبار شده و اکنون به رقم سنگین ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است البته مجلس دولت را مکلف کرده تا پایان برنامه ششم توسعه، سالی ۱۰ درصد از بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری استقلال سازمان تامین اجتماعی سالهای سال است که از بین رفته و دولتی اداره می‌شود، به همین دلیل قدرت تصمیم گیری در تامین اجتماعی وجود ندارد لذا تامین اجتماعی باید از حالت هیات امنایی خارج و به شورای عالی تامین اجتماعی تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید