Performancing Metrics

طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان به مراحل پایانی نزدیک می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 390793
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 19:48
حجتی اعلام کرد؛
وزیرجهاد کشاورزی گفت: طرح معروف به ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان که از ۳ سال گذشته شروع شده در مراحل پایانی است و بخش عمده‌ای از آن در اختیار بهره برداران قرار دارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمود حجتی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب برای افزایش محصول و اشتغال است، افزود : هر یک هکتار کشت گلخانه ۱۰ نفر از افراد تحصیل‌کرده و سایر عوامل را مشغول به کار می‌کند.

وی بهره وری مصرف آب را در گلخانه‌ها نسبت به کشت سنتی ۱۰ برابر دانست و گفت: راندمان آب به طور متوسط در سال‌های اخیر از ۳۷ درصد به ۴۳ درصد رسیده است که سبب افزایش تولید خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در سال جاری تا ۵۰ هزار تن در سواحل جنوبی و شمالی، ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ قفس در دریا تعبیه شده است و تا ۱۶ هزار تن تولید انجام می‌شود که این عدد  افزایش هم خواهد یافت.

حجتی برنامه توسعه تولید ماهی در قفس را ۲۰۰ هزار تن در برنامه ۵ ساله اعلام کرد و گفت: با حضور سرمایه گذاران و پشتیبانی‌های دولت این برنامه محقق و اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بازارهای مناسب و رو به رشد داخلی و خارجی برای محصولات سالم افزود: کشت گیاهان دارویی نیز از دیگر ظرفیت‌های مغفول مانده است که با تنوع آب و هوایی در کشور و عرصه‌های طبیعی موجود می‌توان برای این بخش برنامه ریزی مناسبی کرد.

حجتی؛ اراضی شیب دار را نیز برای توسعه کشت دیم بسیار مناسب دانست و گفت :  این طرح در زاگرس و برخی نقاط البرز برای کشت درختان مثمر هدف گذاری شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نهایی شدن برخی طرح‌های زیربنایی در بخش کشاورزی ادامه داد : طرح معروف به ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان که از ۳ سال گذشته شروع شده در مراحل پایانی است و بخش عمده‌ای از آن در اختیار بهره برداران قرار دارد.

وی استفاده از اراضی کم بازده و آب رسانی به بخشی از زمین‌ها برای کشت دیم را موارد اجرایی شده در طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان دانست و گفت: با اجرای این طرح افزایش تولید در این استان انجام خواهد شد.

حجتی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در اراضی شمال و شمال غرب کشور گفت: این طرح‌ها در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه و ایلام در حال اجراست.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها را در نقاط روستایی از ضروریات ایجاد اشتغال در مراکز تولید اعلام کرد و افزود: بازارسازی و رفع موانع بازار  از دیگر برنامه‌های موردنظر در بخش کشاورزی است که با توجه به گسترش بازارهای صادراتی از جمله روسیه و کشورهای اوراسیا این هدف نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید