Performancing Metrics

دولت دوازدهم به نیروهای جوان نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 392233
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396 - 10:24
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/
یک مقام مسئول کارگری معتقد است در کابینه دولت یازدهم افرادی هستند که باید بازنشسته شوند و دولت آنها را از خود دور کند. او می‌گوید دولت دوازدهم به انرژی نیروهای جوانی که جنس تولید را می‌شناسند نیاز دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داوود امیری اشتغال و تولید را لازم و ملزوم هم دانست و اظهار کرد: اشتغال زاییده تولید است و این دو بدون وجود همدیگر معنا ندارند.

وی ادامه داد: زمانی تولید بدون اشتغال داشتیم وام‌هایی برای مشاغل زودبازده می‌دادیم و همان را به عنوان آمار اشتغال اعلام می‌کردیم ولی این وام‌ها بعدها زیر سوال رفت و به اشتغال کشور ضربه زد.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی درباره موانع پیش روی تولید معتقد است: دولت قبل از هر چیز باید افرادی که اعتقادی به تولید ندارند، از خود دور کند.

وی گفت: متاسفانه در کابینه دولت یازدهم افرادی هستند که باید بازنشسته شوند ولی به کار گرفته شدند و دولت دوازدهم به جای آنها حتما باید از نیروهای جوان و با انگیزه و انرژی که جنس تولید را بلدند و خوش فکرند، استفاده کند.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به آمار بالای رشد کشفیات قاچاق در کشور اظهار کرد: مهمترین کاری که دولت برای حمایت از تولید داخلی باید انجام دهد، مبارزه با قاچاق کالاست که در حال حاضر بخش اعظمی از آن از طریق مرزهای رسمی می‌آید. خوشبختانه رشد کشفیات بیش از ۵۰ درصد بوده که نشان می‌دهد یا قاچاقچیان فعال‌تر شده‌اند و بیشتر می‌آورند یا گمرک، نیروی انتظامی و مجموعه حاکمیت در مبارزه با قاچاق بهتر عمل می کنند.

او اقدام دیگر دولت در حمایت از تولید را اصلاح بهره‌های بانکی دانست و گفت: دولت برای ثبات نرخ ارز اهتمام خود را به کار گرفت و برای اصلاح سود تسهیلات و بهره بانکها هم باید قاطعانه وارد عمل شود. بهره‌های بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی جا دارد که بیشتر از این پایین بیاید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید