Performancing Metrics

وسعت گلخانه‌های کشور طی سال‌های اخیر ۳۰۰۰هکتار افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 392331
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396 - 08:23
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
محلات- معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وسعت گلخانه های کشور طی سه سال اخیر بیش از سه هزار هکتار افزایش یافته و به یازده هزار و ۴۲۵ هکتار رسیده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدعلی طهماسبی عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات، اظهار داشت: ظرفیت و بستر مناسبی در شهرستان محلات برای پرورش گل و گیاهان زینتی فراهم است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گیری شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: استقرار پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان ظرفیت دیگری است که می تواند فعالیت در این زمینه را ارتقا بخشد و به این ترتیب تجربه با علم در صنعت پرورش گل تلفیق شود.

طهماسبی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نیز در این حوزه نقش مهم و موثری ایفا می کنند که باید از ظرفیت آنها در راستای رونق هر چه بیشتر تولید گل و گیاهان زینتی بهره گرفت.

وی با اشاره به وسعت گلخانه های کشور گفت: در سال ۹۱ مجموع وسعت گلخانه های کشور، هشت هزار و ۳۲۶ هکتار بود، اما ظرف مدت سه سال اخیر بیش از سه هزار هکتار به وسعت گلخانه ها افزوده شده و اکنون به یازده هزار و ۴۲۵ هکتار رسیده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای هر متر گلخانه پنج تا هشت میلیون ریال سرمایه گذاری می شود و دولت در صدد است برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال، گلخانه های کوچک مقیاس را راه اندازی کند.

طهماسبی با اشاره به ضرورت گسترش آبیاری نوین کشاورزی در کشور بیان کرد: در حال حاضر دولت در حوزه کشاورزی بیشترین اعتبارات را برای اجرای روش های نوین آبیاری درنظر گرفته و در این زمینه هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری، مقرر است ۱۶ هزار و ۱۶۰ هکتار گلخانه جدید به گلخانه های موجود کشور افزوده شود و دولت حمایت از اینگونه طرح ها را در دستور کار دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در رابطه با احداث گلخانه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و تسهیلات و اعتبارات حمایتی در این راستا از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد، همچنین طرح پرورش ماهی در قفس نیز از جمله طرح های مورد توجه و حمایت است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید