Performancing Metrics

روسیه از تمدید یکساله توافق کاهش تولید نفت استقبال می‎کند | اتاق خبر
کد خبر: 393826
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 09:00
الکساندر نواک:
وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو از تمدید توافق اوپک برای مدت ۱۲ ماه استقبال می‌کند.

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ‌ الکساندر نواک، روز چهارشنبه (سوم خردادماه) گفت: روسیه از تمدید یکساله توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در نشست دسامبر ۲۰۱۶ توافق شد، استقبال می کند.

وی افزود: پیشنهاد این است که اعضا هر کدام تعهد کاهش کنونی خود را حفظ کنند.  

وی گفت: فعلا صحبت از تمدید ۹ ماهه این توافق است، اما فردا در صحبت‌هایی که با اعضای سازمان خواهیم داشت مشخص می‌شود که این تمدید تا یک سال ادامه داشته باشد یا خیر.  

نشست عادی ۱۷۲ اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت متشکل از ۶ کشور عضو و غیر عضو اوپک دیروز(چهارشنبه، سوم خردادماه) در وین از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کردند.  

نشست عادی ۱۷۲ اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از کشورهای کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، تشکیل شده است و عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‌ای اوپک، در این رویداد حاضر می‌شود.

 عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

 با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

اوپک در نشست ۱۷۱ اوپک در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۹۵) تصمیم گرفت مجموع تولید نفت اعضای این سازمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد، غیراوپکی‌ها از جمله روسیه نیز همسو با این تصمیم و در نشست با اوپکی ها تصمیم گرفته بودند تولید نفت خود را حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این تصمیم از یکم ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شد.

 انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید