Performancing Metrics

تعویض یخچال‌های فرسوده با هدف صرفه جویی ۵۵ درصدی | اتاق خبر
کد خبر: 394031
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396 - 18:11
نتایج آزمون‌های تعیین مصرف انرژی دستگاه‌های فرسوده که توسط شرکت های مجری انجام گرفته، نشان می‌دهد که به طور میانگین با تعویض این دستگاه‌ها با نوع راندمان بالا می توان حدود ۵۵ درصد در مصرف انرژی یخچال خانوارها صرفه‌جویی به عمل آورد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یک خانوار از ۸۶۶ به ۳۸۷ کیلووات ساعت کاهش می‌یابد، با درنظر گرفتن تعداد کل یخچال‌های تعویض شده (۲۲۸۰ دستگاه)، در مجموع سالانه حدود ۱۱۰۰ مگاووات ساعت در مصرف انرژی برق کشور صرفه جویی شده که این میزان صرفه جویی معادل کاهش تولید سالانه ۱۴۰۰ تن گاز CO۲ است.

تجارب موجود نشان می‌دهد که برخی از خانواده‌ها بعد از خرید یخچال فریزر جدید، هم چنان وسیلهٔ قدیمی خود را در مکانی دیگر به برق زده و روشن نگه می‌دارند، که غالباً مواد غذایی غیرضروری و مازاد بر نیاز خود را در آن نگهداری می‌کنند.

این امر باعث می‌شود مصرف برق وسیلهٔ جدید به مقدار مصرف قبل افزوده شود و اگرچه وسیلهٔ جدید دارای رتبهٔ انرژی بالاتر و مصرف انرژی کم­تری است، ولی درمجموع مصرف برق افزایش می‌یابد.

در اجرای این طرح ازسوی سازمان ساتبا پیش بینی شده تا متقاضی در مرحلهٔ دریافت یخچال فریزر جدید، الزاماً یخچال فریزر قدیمی خود را تحویل داده تا وسیلهٔ فرسوده به شیوهٔ مطمئنی اسقاط و امحاء شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید