Performancing Metrics

۸۰ درصد جویندگان کار، فارغ التحصیل دانشگاهی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 395398
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 09:34
معاون وزیر تعاون اعلام کرد
معاون وزیر تعاون معتقد است در شرایطی که ظرفیت اشتغال بخش تعاون چهار برابر صنایع است و ۸۰ درصد جویندگان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد، باید از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار استفاده کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور تمرکز بر توانمندسازی آحاد جامعه و مشارکت مردم در فعالیتهای اقتصادی است و بهترین ابزار تقویت حضور مردم، تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش تعاون چهار برابر صنایع است، افزود: هزینه ایجاد شغل برای هر نفر در بخش تعاون یک چهارم هزینه ایجاد شغل در صنایع بزرگ است، به همین دلیل توانمندسازی مردم از طریق تشکل‌های تعاونی موجب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون در ادامه افزایش درآمد و و ارتقای کیفیت تعاونی‌ها را در توسعه صادرات آنها موثر خواند و با اشاره به رشد تعاونی‌ها در دولت یازدهم افزود: در طول سالهای ۹۲ تا ۹۵ بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی در کشور تشکیل شده و تعاونی‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی ۴۵ درصد رشد داشته است.

کلانتری با اشاره به نقش موثر تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در سالهای گذشته به سمت پایداری مشاغل و حفظ اشتغال موجود بوده و تلاش کرده در بخش تعاون با توانمندسازی بنگاههای تعاونی فرصتهای شغلی زیادی ایجاد کند.

به گفته وی توسعه پایدار موجب کاهش فقر و افزایش تولید و اشتغال می‌شود و این امر در قالب ساماندهی و مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد. چرا که واحدهای تعاونی‌ برای رقابت با واحدهای بزرگتر سرمایه‌های خود را با یکدیگر تجمیع می‌کنند لذا دولت باید در جهت تقویت تعاونی‌ها گام بردارد و از پتانسیل بنگاه‌های تعاونی در مردمی کردن اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید