Performancing Metrics

عبور تولید غلات ایران از ۲۰ میلیون تن در سال زراعی جاری | اتاق خبر
کد خبر: 396623
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 16:28
فائو پیش‌بینی کرد؛
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) پیش بینی کرد تولید غلات ایران در سال زراعی جاری با افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۰.۱ میلیون تن برسد.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی در دومین گزارش سال ۲۰۱۷ خود از سلسله گزارش های موسوم به «دورنمای محصولات و وضعیت غذایی» تولید غلات ایران در سال زراعی جاری را ۲۰.۱ میلیون تن پیش بینی کرد. این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است تولید غلات ایران که در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۹.۹ میلیون تن اعلام شده بود در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۰.۹ درصدی مواجه شود.

بر اساس گزارش فائو، تولید گندم ایران در این سال نسبت به سال قبل تغییری نخواهد داشت و در سطح ۱۳.۵ میلیون تن باقی خواهد ماند.

اما تولید برنج ایران در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۱۰۰ هزار تنی نسبت به سال قبل مواجه خواهد شد و به ۲.۶ میلیون تن می رسد. ایران در سال قبل ۲.۵ میلیون تن برنج تولید کرده است.

میزان تولید سایر غلات در ایران نیز که طی سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳.۹ میلیون تن اعلام شده بود در سال جاری ۱۰۰ هزار تن افزایش می یابد و به ۴ میلیون تن می رسد.

بر اساس این گزارش ذخایر غلات ایران در پایان سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۰۰ هزار تن کاهش یافته و به ۶.۳ میلیون تن رسیده است. انتظار می رود ذخایر غلات ایران در سال ۲۰۱۷ نیز کاهش یابد و در پایان سال به ۵.۴ میلیون تن برسد.

انتهای پیام/

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید