Performancing Metrics

اشتغال ۱۰۰ نفر به ازای خرید هر فروند هواپیما | اتاق خبر
کد خبر: 397831
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1396 - 21:48
آخوندی مطرح کرد؛
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد اشتغال در فعالیت‌های زیربنایی گفت: خرید یک هواپیما می‌تواند حدود صد شغل به صورت مستقیم ایجاد کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس آخوندی با اشاره به سرمایه بر بودن حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی، زمینی و مسکن و شهرسازی گفت: عمده‌ترین سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند استفاده از منابع بین‌المللی و بخش خصوصی برای تأمین مالی طرح‌های زیربنایی است.

آخوندی با بیان اینکه آنچه که در حوزه حمل و نقل انجام می‌شود عمدتا فعالیت‌های زیربنایی است، افزود: فعالیت‌های زیربنایی عمدتا اشتغال‌زا بوده و همچنین می‌تواند زمینه را برای شغل‌های دیگر فراهم کند به گونه‌ای که خرید یک هواپیما می‌تواند حدود صد شغل به صورت مستقیم ایجاد کند و همچنین می‌تواند به تبع آن شغل‌های فراوانی در زمینه فعالیت‌های توریستی و خدماتی فراهم آورد. همچنین به تبع آن سرمایه گذاری‌های زیرساختی در حوزه ریلی، دریایی و زمینی می‌تواند شغل‌های فراوانی در کشور ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل زمینه‌ساز توسعه سایر فعالیت‌ها است و حوزه حمل و نقل می‌تواند به صورت مستقیم در کشور شغل ایجاد کند گفت: بیش از ۴۰ درصد طرح های عمرانی در حوزه وزارت راه صورت می گیرد و اصلی ترین تنگنا در حوزه راه، مسکن و شهرسازی تأمین منابع مالی است که براساس آخرین آمار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه باید از موقعیت استراتژیکی ایران استفاده شود، یادآور شد: برای گسترش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی ایران با توجه به موقعیت ویژه ترانزیتی باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد. ضمن اینکه باید از منابع مالی بین المللی برای گسترش توسعه حمل و نقل استفاده شود و در حال حاضر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به منابع مالی بین المللی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما توسط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، ادامه داد: ارزش اسمی این قراردادها ۳۹ میلیارد دلار است که رقم بسیار بزرگی بوده و بدون اتکا به بودجه دولت منعقد شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید