Performancing Metrics

تولید ۲.۲ میلیون تنی برنج | اتاق خبر
کد خبر: 397989
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396 - 16:35
وزارت کشاورزی اعلام کرد
مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی از پیش‌بینی تولید ۲.۲ میلیون تنی برنج در سال جاری خبر داد و گفت: با ورود محصول جدید به بازار شاهد آرامش تدریجی در قیمت برنج هستیم که کیلویی حدود ۹۰۰۰ تومان در استان‌های شمالی عرضه می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کاوه خاکسار اظهار کرد: وضعیت تولید برنج در سال جاری مناسب است و پیش‌بینی می‌کنیم که در هر هکتار ۲۰۰ کیلوگرم عملکرد برنج نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کند. هم‌اکنون از حدود ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در استان مازندران ۷۰ درصد معادل حدود ۱۵۰ هزار هکتار برداشت شده است که تا پایان هفته جاری به ۸۰ درصد می‌رسد. همچنین در استان گیلان به دلیل تفاوت شرایط اقلیمی و زمان برداشت این میزان به ۴۰ درصد یعنی حدود ۹۵ هزار هکتار از ۲۳۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: سطح پرورش برنج رتون در استان گیلان به ۸۰ هزار هکتار در سال جاری زراعی رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار هکتار افزایش را نشان می‌دهد همچنین در استان مازندران نیز این عدد به ۵۰ هزار هکتار یعنی ۵۰۰۰ هکتار بیشتر از سال گذشته رسیده است. همچنین کشت مجدد برنج تا کنون حدود ۳۷۰۰۰ هکتار بوده است که احتمال افزایش آن تا حدود ۴۰ هزا رهکتار وجود دارد.

مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت و تولید برنج در استان‌های شمالی است، ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت بازار برنج بهتر از گذشته شده با ورود محصول جدید قیمت آن نیز در بازار منطقی‌تر می‌شود. چرا که هر کیلوگرم برنج کیفی درجه یک در استان‌های شمالی هم‌اکنون حدود ۹۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

خاکسار با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی برنج در سال جاری ادامه داد: برداشت برنج تا آبان‌ماه ادامه دارد و ممنوعیت واردات نیز تا آخر این ماه بر جای خود باقی خواهد بود تا تولیدکنندگان بتوانند در شرایط بهتری محصول خود را به بازار عرضه کنند. البته در حال حاضر وضعیت بهتری برای شالیکاران وجود دارد. آنها به صورت فعال در اراضی خود مشغول به کار و برداشت برنج هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید