Performancing Metrics

پرداخت ۷۳۰ میلیارد تومان از بدهی گندم‌کاران | اتاق خبر
کد خبر: 398009
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1396 - 11:46
معاون حجتی خبر داد:
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به ازای ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال گندم خریداری شده تا امروز، ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به گندم‌کاران پرداخت شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یزدان سیف با اشاره به اینکه از ابتدای فصل زراعی تا امروز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است افزود: کشاورزانی که تا ۲۰ خرداد امسال گندم را تحویل دادند، ۱۰۰ درصد پول خود را دریافت کردند و کشاورزانی که محصول خود را تا ۲۳ مرداد فروخته اند، تا امروز ۵۰ درصد طلب خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: میزان گندم خریداری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران، علت کاهش خرید تضمینی گندم را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را، کاهش شدید باران در اراضی دیم و آسیب جدی به این محصول در بسیاری از مناطق کشور دانست.

وی پیش بینی کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت، تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد؛ ضمن اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، در مدت یک تا دو ماه آینده پول کشاورزان به طور کامل پرداخت می شود.

سیف گفت: سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شد و امسال براساس پیش بینی های انجام شده، ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از اجرای موفق طرح عرضه گندم در بورس خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم در ۴ استان اردبیل ، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی در بورس عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: اجرای برنامه سیاست تضمینی گندم از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم طرح عرضه بورس در گندم جایگزین خرید تضمینی خواهد شد.

سیف تاکید کرد: با وجود کاهش میزان تولید گندم امسال نیز نیاز داخل به طور کامل برطرف می شود و نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه برنامه صادرات گندم به بازار کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد.

وی درباره روند خرید تضمینی دانه های روغنی نیز گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است و پیش بینی می شود با خرید تضمینی دانه روغنی سویا و آفتابگردان مجموع میزان خرید دانه های روغنی به ۴۰۰ هزار تن برسد. سال گذشته در مجموع ۲۱۰ هزار تن دانه روغنی به صورت تضمینی خریداری شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از طلب کشاورزان باقی مانده است که تا هفته آینده پرداخت می شود و در مجموع به کشاورزان بابت خرید تضمینی دانه های روغنی ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید