Performancing Metrics

پرتقال‌های رنگ شده نخوردید | اتاق خبر
کد خبر: 400901
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 15:12
معاون سازمان حمایت:
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با توجه به اینکه مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرایند باعث به خطر انداختن سلامت مصرف کننده می‌شود، با متتخلفان در مراکز سورت میوه برخورد می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهرام میراخورلو با ابراز نگرانی از برداشت زودهنگام پرتقال که بعضاً ناشی از هراس باغداران از خسارت سرمازدگی سال گذشته عنوان می شود، گفت: طی اخبار واصله و بررسی های میدانی در روزهای گذشته شاهد هستیم که افراد متخلف با سوءاستفاده از تقاضای مصرف کننده با برداشت پرتقال نارس اقدام به رنگ‌آوری یا رنگ آمیزی در مراکز سورتینگ کرده و آن را به عنوان محصول نوبرانه وارد بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه این عمل مصداق فریب مصرف کننده بوده و عملاً محصول نارس بعنوان محصول رسیده عرضه می شود، اظهار کرد: این در حالی است که نگرانی از مصرف مواد شیمیایی غیرخوراکی و فاقد سلامت بهداشتی در فرآیند موصوف وجود دارد.

میراخورلو همچنین‌ با اعلام اینکه استفاده کردن از رنگ‌های شیمیایی و صنعتی غیرخوراکی  برای مرکبات ممنوع است و به هیچ وجه نباید استفاده شود، افزود: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر مضرات مورد استفاده برای فرآیند اشاره شده در مراکز سورتینگ از نظر بهداشتی و سلامت مصرف کنندگان مطرح است که در این بازدیدها با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح پایش مراکز سورت مرکبات مستقر در استان های شمالی کشور خبر داد و گفت که این طرح به زودی توسط حوزه های بازرسی و نظارت سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای شمالی کشور با همکاری دیگر دستگاه‌ها اجرا می شود.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صحیح العمل دانست و اضافه کرد: مقرر شده بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانهای شمالی کشور به عنوان مراکز اصلی تامین مرکبات با همکاری دیگر سازمانها از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به کنترل و پایش نحوه فعالیت مراکز مذکور اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از تقلب و عرضه محصولات فاقد سلامت بهداشتی طبق قوانین و مقررات موضوعه، با خاطیان برخورد کنند.

میراخورلو هم چنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها، اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید