Performancing Metrics

حجتی: تولید کنندگان گندم عذر ما را بپذیرند | اتاق خبر
کد خبر: 400913
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 18:22
در حاشیه جلسه دولت
وزیر جهاد کشاورزی از تولید کنندگان گندم خواست که عذر او را بپذیرند و تاکید کرد: در صدد آن هستیم تا پول گندم را هر چه سریعتر پرداخت کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت پایین محصولات کشاورزان و بی اقبالی آنها نسبت به چیدن و فروش، گفت: طبق مقرر قانون و دولت، قیمت تضمینی برای میوه‌هاست که این قیمت ابلاغ و اعلام شده و مسئولین مربوطه نیز در زمان مشخص شده برای خرید حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در بعضی موارد نیز مانند سیب درختی قیمت در بازار از قیمت تضمینی نیز بالاتر است، چون قیمت تضمینی حداقل را تامین می کند که الحمدالله وضعیت ما امسال در رابطه با سیب درختی خوب است و روز گذشته نیز جشنواره سیب که به نوعی جشن شکرگزاری برداشت آن بود، در دماوند برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای صادرات آن نیز تمهیداتی پیش‌بینی کردیم و دولت این اجازه را داده که هر کس سیب صادر می‌کند به ازاء‌ می تواند موز و تعرفه ترجیهی وارد کند، یعنی به نوعی یارانه صادراتی در رابطه با سیب و کشمش داده می شود. در عین حال تمهیداتی نیز برای تسهیل کار صادر کنندگان پیش‌بینی شده است.

حجتی در رابطه با مقابله با دلال بازی‌هایی که به ضرر باغداران است، گفت: دولت نمی‌تواند خرید و فروش انجام دهد و در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد و بحثی که من همیشه داشتم، بحث زنجیره تولید در شاخه‌های مختلف تولید از مزرعه تا سفره است که توسط تولید کنندگان انجام شود.

وی همچنین درباره خرید تضمین گندم و تعویق در پرداخت پول آن که باعث کاهش تولید شده است، اظهار کرد: ما امیدواریم هیچ وقت این کاهش تولید به وجود نیاید و امیدواریم تولید کنندگان نیز عذر را به بزرگواری خود بپذیرند. ما و سازمان برنامه و بودجه و دولت در صدد هستیم تا پول گندم را هر چه سریعتر پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید