Performancing Metrics

طرح سوال از وزیرکشاورزی درباره ممانعت از پرداخت تسهیلات به پروژه‌های دام و طیور | اتاق خبر
کد خبر: 402144
تاریخ انتشار: 23 آبان 1396 - 16:57
خدابخشی خبر داد
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره ممانعت از پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا در زمینه دام و طیور خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد خدابخشی اقدام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعمال ممنوعیت پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های دام و طیور در برخی استان‌ها مانند لرستان را برخلاف احکام و هدف گذاری‌های کلان برنامه ششم توسعه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی مانع پرداخت تسهیلات صندوق توسعه به طرح‌ها و پروژه‌های استان‌هایی مثل لرستان شده که جنبه اشتغالزایی دارند و در زمینه دام و طیور هستند. استدلال‌شان هم این است که بازار داخل اشباع شده و ما از این طرح‌ها و پروژه‌ها حمایت نمی‌کنیم.

وی افزود: ما در برنامه ششم هدف‌گذاری مشخصی داشتیم که در هر سال برنامه باید صادرات غیرنفتی رشد ۲۱.۷ داشته باشد اما وزارت جهاد کشاورزی بدون توجه به این هدف‌گذاری و صرفا با در نظر گرفتن بازار داخل جلوی پرداخت تسهیلات را گرفته و برای سرمایه‌گذاران مشکل ایجاد کرده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی دام و طیور جزو مزیت‌های نسبی برخی استان‌هاست و اعمال این ممنوعیت برخلاف مطالعات آمایش سرزمین و نگاه غیربرنامه‌ای است که وزارت جهاد کشاورزی اعمال می‌کند.

خدابخشی در پایان گفت که با توجه به مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده سوال از وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید