Performancing Metrics

تنها ۱۰ درصد کشتی‌ها با پرچم سایر کشورها سفر می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 403283
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396 - 14:25
مدیرعامل کشتیرانی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت کشتیرانی اظهارداشت: پس از برجام ۹۰ درصد کشتی های این شرکت با پرچم جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ درصد نیز تحت پرچم سایر کشورها تردد می کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد سعیدی در حاشیه همایش گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت کشتیرانی، ناوگان ملی دریایی ایران است که دوره تاسیس آن به پیش از انقلاب برگشته و پس از انقلاب توسعه و رشد یافت، گفت: در حال حاضر، اقتصاد کشور شامل صادرات و واردات مبتنی بر این ناوگان است و ما تنها ناوگانی هستیم که توانستیم نیازهای اساسی مردم ایران را در زمان جنگ تامین کنیم به گونه ای که فرمانده وقت جنگ اعلام کرد این ناوگان خط دوم مقدم کشور بود.

وی ادامه داد: در دوران ظالمانه تحریم ها و در زمانی که همه خطوط کشتیرانی دنیا ارتباط خود با بنادر ایران را قطع کردند، شرکت کشتیرانی توانست همه نیازهای داخل را تامین کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی تصریح کرد: اگرچه در دوران تحریم مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آمد؛ اما توانستیم بعد از رفع تحریم ها همه این مشکلات را جبران کرده و در حال حاضر به تمامی بنادر دنیا به صورت عادی تردد می کنیم.

سعیدی، کشتیرانی را قلب تپنده تجارت بین الملل کشور با ناوگانی جوان دانست و افزود: کشتیرانی در تلاش است تا صنایع داخلی را با صنعت کشتیرانی بیشتر آشنا کند و در پی آن، صنعت کشتیرانی ما نیز آمادگی دارد خودکفا شود. البته شرکت های کشتی‌سازی ما در دوران تحریم ها، عقب ماندند و اکنون باید خود را به خصوص در زمینه نیروی انسانی به روز کنند.

وی سه فاکتور قیمت، زمان و کیفیت را در صنعت کشتی‌سازی بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: دو شرکت کشتیرانی و نفتکش باید از صنعت کشتی‌سازی حمایت کنند.

به گفته مدیرعامل کشتیرانی، برای اولین بار در تاریخ پنجاه ساله صنعت دریانوردی ایران، از فروردین امسال شناورهای بالای ۱۴۵۰۰ تنی را مدیریت و خدمت رسانی کرده و در آینده نزدیک قرار است به ناوگان این شرکت شناورهای جدید اضافه کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص الزام جدید سازمان جهانی دریانوردی (IMO) مبنی بر لزوم استفاده از سوخت های دوستار محیط زیست تا دو سال آینده با هدف حمایت از محیط زیست دریایی گفت: این الزام جدید IMO که یک دستورالعمل زیست محیطی است، بسیار پیچیده بوده و هنوز بسیاری از کشورها، آماده استفاده از این نوع سوخت نیستند.

سعیدی افزود: پالایشگاههای ما نیز امکان تولید سوخت با سولفور پایین را ندارند و در دنیا نیز تعداد پالایشگاه هایی که تولیدکننده این نوع سوخت باشند، کم است. به نظر من هیچ شرکت کشتیرانی در دنیا آماده استفاده از سوخت های جدید نیست.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی درباره مشکلات بانکی پس از رفع تحریم ها نیز اظهار داشت: هنوز مشکلات بانکی داریم ولی اراده قوی از طرف بانک های خارجی برای برقراری ارتباط با بانک های ایرانی وجود ندارد و این اروپایی‌ها هستند که باید روابط بانکی را سریعاً آغاز کنند؛ البته در حال حاضر نقل و انتقالات انجام می شود ولی به صورت روان نیست؛ ضمن اینکه این شرایط برای کشتیرانی هزینه بر نیست؛ اما ممکن است در صورت ادامه آن، امکان همکاری شرکت های مرتبط با کشتیرانی را از بین ببرد.

وی در خصوص پایگاه های بانکرینگ شرکت کشتیرانی گفت: دو سایت بانکرینگ (سوخت رسانی به سایر کشتی ها) در بندرعباس و قشم ایجاد کرده ایم که ظرفیت هر کدام ۵۰ هزار تن است و برنامه ما در آینده این است که این دو سایت، به هاب بانکرینگ منطقه، به خصوص برای شناورهای خارجی تبدیل شود که برای رسیدن به این هدف باید در شرایط رقابتی قیمت ها را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر تردد ناوگان کشتیرانی با پرچم غیر پرچم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از برجام، ۹۰ درصد ناوگان کشتیرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران تردد می کنند و تنها ۱۰ فروند شناورهای ما به اقتضای محلی که به آنجا قرار است سفر کنند، مجبور به استفاده از پرچم های بین المللی هستند.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی، تعداد ناوگان کشتیرانی را ۱۵۰ فروند شناور و ظرفیت کانتینری این ناوگان را ۱۰۰ هزار TEU عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید