Performancing Metrics

ربات ها به محل غرق شدن سانچی رسیده اند | اتاق خبر
کد خبر: 405158
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 17:43
سخنگوی نفتکش:
سخنگوی شرکت ملی نفتکش از رسیدن ربات های زیرآبی به محل غرق شدن سانچی با هدف دستیابی به اطلاعاتی از وضعیت کشتی خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محسن بهرامی در گفت وگو با خبر ۱۳ شبکه خبر اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از نماینده شرکت ملی نفتکش در محل دریافت شد، روبات های زیرآبی به محل رسیده اند و قرار است تا یکی دو ساعت دیگر که هوا تاریک می شود تستها را انجام دهند و عملیات اصلی به منظور یافتن پیکر جان باختکان سانچی از فردا آغاز می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مقدار زمان طول می کشد تا چینی ها اطلاعات را به شما منتقل کنند، گفت: امیدواریم تا عصر امرو اطلاعات اولیه که از تست ها جمع آوری می شود را چینی ها به ما ارائه بدهند. ولی ممکن است کمی طول بکشد که مطمئنا اطلاعات اولیه از وضعیت کشتی تا عصر فردا در اختیار ما قرار داده می شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: بر اساس این اطلاعات بررسی خواهد شد که آیا ورود به کشتی مقدور هست یا نه؛ چرا که در ۳ تا ۴ ساعت پایانی آتش سوزی سانچی و قبل از غرق شدن، وضعیت حریق بسیار شدید بود که می تواند آسیب بسیار شدیدی به ساختمان کشتی زده باشد و نفتکش را به نوعی مچاله کرده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حتی اگر به درصد کمی از پیکر جان باختگان دست یابیم، امکان آنتقال آنها به سطح آب وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: امکان انجام این کار را باید کارشناسان به ما بگویند. کشتی در حال حاضر در عمق ۱۱۵ متری بستر اقیانوس آرام قرار دارد که در چنین عمقی کار کردن غواصان بسیار مشکل است.

بهرامی اظهار داشت: روبات ها به خودی خود نمی توانند کار بیرون آوردن پیکرها را انجام بدهند؛ بلکه صرفا گزارش می دهند که وضعیت به چه شکل است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید