Performancing Metrics

جعبه سیاه سانچی امروز یا فردا بازگشایی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 405249
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396 - 12:27
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور:
عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: کشور چین اعلام کرده است قرار است طی امروز یا فردا جعبه سیاه را بازگشایی کنند که در همین راستا کارشناسانی از سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان به کشور چین اعزام شده اند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منصور آرامی ‌افزود: سانحه ناگوار جان باختن 32 نفر از هموطنان کشورمان باعث ناراحتی تمام هموطنان ایرانی شد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی و دریایی کشور متولی امور دریایی در بخش‌های  حقوقی، آموزش، استانداردها است، تصریح کرد: پیگیری خود را از همان ابتدا در رابطه با حضور در کشور چین و در بخش اطلاع رسانی و همدردی با خانواده‌های شهدای سانچی آغاز کردیم.

آرامی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از همان ابتدای برای پیگیری‌های حقوقی آمادگی خود را اعلام کرد و کارشناسان برای بررسی به چین اعزام شده اند تا سایر موارد را دنبال کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: با وجود اینکه این کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بوده است اما از آن جایی که سازمان بنادر مرجع دریایی کشور است ونماینده کشور جمهوری‌اسلامی در IMO (سازمان دریانوردی بین المللی) است، طبیعتا مسائل حقوقی از این ناحیه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در کشور چین مستقر هستند، تصریح کرد: این سازمان تا لحظه آخر دست از تلاش بر نمی‌دارد تا شاید پیکرها یا نشانه‌ای از دریانوردان سانچی را بیابد.

آرامی با اشاره به اینکه برای یافتن علت وقوع حادثه تمامی تلاش خود را به کار بسته‌ایم، اضافه کرد: به طور حتم علت وقوع حادثه را پیگیری خواهیم کرد زیرا همچنین سازمان بنادر خود را به عنوان مرجع حمل و نقل دریایی کشور مسئول پیگیری‌ها می‌داند.

این مقام مسئول در پایان در خصوص بازگشایی جعبه سیاه، گفت: کشور چین اعلام کرده است قرار است طی امروز یا فردا جعبه سیاه را بازگشایی کنند که در همین راستا کارشناسانی از سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان به کشور چین اعزام شده‌اند و امیدواریم بتوانیم اطلاعات مناسبی را در زمینه علل وقوع حادثه بدست آوریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید