Performancing Metrics

لزوم افزایش دستمزد نسبت به نرخ تورم | اتاق خبر
کد خبر: 406814
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 - 13:56
ربیعی عنوان کرد؛
وزیر کار با بیان اینکه مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند، گفت: افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم سیاست دولت است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی ربیعی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی کند.

وی گفت: سیاست افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم باید یک دهه دنبال شود تا مردم قدرت خریدشان به سال های گذشته برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش دستمزد باعث افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت افزایش تولید می شود.

ربیعی با اشاره به هزینه های این وزارت برای تامین اجتماعی گفت: روزی که وزیر شدم هفت هزار میلیارد تومان هزینه درمان تامین اجتماعی بود که الان به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه یکپارچگی تامین اجتماعی را از هم می پاشد افزود: در حالی که باید ۵۰ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کنیم تلاش کرده ایم تا حتی یک روز مستمری مستمری بگیران تاخیر نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نابرابری میان شهرها و حاشیه آنها گفت: اگر بخواهیم فقر زدایی کنیم نیاز به سیاست مناسب، مداوم و منسجم داریم.

ربیعی افزود: باید با این سیاست به فقر حمله و روستاییان و کارگران و حاشیه نشینان را توانمند کنیم.

وی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده از ناآرامی های گذشته دربرخی مناطق کشور مشخص شد ناآرامی ها در مناطقی که احساس بی عدالتی بیشتر بوده بیشتر به وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است.

ربیعی افزود: در سال ۹۷ برای فقرزدایی هفت هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که چهار هزار میلیارد تومان آن موجود است و بقیه را باید تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه اشتغال روستاییان و اشتغال فراگیر را به سیاست ضد فقر تبدیل کرده ایم.

ربیعی گفت: ۶ میلیون بیمه نشده در کشور وجود دارد که لایحه حمایتی اش هم اکنون در دولت در دست بررسی است.

وی افزود: برای اجرای طرح فراگیر اشتغال در سال آینده ۷۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم که این مبلغ هنگام بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس تغییر کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تثبیت شغل را از جمله برنامه های این وزارت خانه دانست و گفت: اعطای ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه ها در سال جاری در راستای همین برنامه بود.

ربیعی با بیان اینکه هدف ما نه وام دادن بلکه ایجاد اشتغال است افزود: در چارچوب طر ح های اشتغال روستایی و فراگیر ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این میان ۸۷ هزار طرح پذیرفته شد و بخش اعظم آنها به بانک ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرف دیگر در ایجاد اشتغال خود مردم هستند گفت: مردم باید بدانند اشتغال به معنای استخدام، پایان یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاکنون هیچ برنامه و تصمیم خاصی برای حذف یارانه بگیران در سال آینده وجود ندارد.

ربیعی افزود: واقعیت این است که دهک های میانی کشور بی جان هستند و نمی شود زندگی شان را دست کاری کرد.

وی با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت: این مشکلات از ۲۵ سال پیش آغاز شد اما هیچ کس آن را بیا ن نکرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ساعت شنی جمعیت که تغییر کند این مشکلات برای صندوق های بازنشستگی ایجاد می شود.

ربیعی با بیان اینکه صندوق های بیمه ای را با صندوق های حمایتی اشتباه گرفته ایم گفت: صندوق های ما نیازمند اصلاحات ساختاری هستند و مجلس و دولت باید برای این اصلاحات تصمیمات سخت بگیرند تا وضعیت صندوق ها درست شود اما جامعه آمادگی ان را ندارد.

وی افزود: منابع بیمه کارگران ساختمانی ۷۰۰ میلیارد تومان و مصارفش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خروج از بنگاه داری و روی آوردن به سوی سهام داری را از جمله برنامه های این وزارت خانه برای خروج صندوق های بازنشستگی از مشکلاتشان دانست و گفت: با ۵۰ هزار میلیارد تومانی که سال آینده دریافت می کنیم همه بدهی هایمان را تسویه خواهیم کرد.

ربیعی افزود: در سال آینده سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای صندوق فولاد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید