Performancing Metrics

کاهش ۱۹ درصدی معاملات مسکن در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 409515
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 20:02
رییس اتحادیه املاک خبر داد
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران در فروردین ماه امسال ۵۶۰۲ مورد بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده از قراردادهای املاک برگرفته از سامانه کد رهگیری حاکی از آن است که در فروردین ماه ۱۳۹۷ تعداد ۵۶۰۲ مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد قراردادهای اجاره شهر تهران نیز در فروردین ماه امسال ۶۲۷۶ مورد بوده که نشان‌دهنده افت ۲۱ درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته است.

خسروی هم‌چنین درخصوص معاملات مسکن کل کشور در فروردین ماه ۱۳۹۷ گفت: تعداد کل قراردادهای خرید و فروش کشور ۲۸ هزار و ۵۲۰ مورد بوده که نسبت به فروردین سال گذشته ۱ درصد کمتر بوده است. هم چنین در فروردین ماه ۲۱ هزار و ۵۴۲ مورد اجاره‌نامه در کل کشور امضا شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۰ درصد افت نشان می‌دهد.

آمار اتحادیه املاک از معاملات مسکن شهر تهران در اسفندماه ۱۳۹۶ نیز کاهش ۱۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن را نشان داده بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید