Performancing Metrics

اعزام نیروی کارایران به ایرلند | اتاق خبر
کد خبر: 411643
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1397 - 19:45
در دیدار وزرای کار ایران و ایرلند مطرح شد؛
در دیدار علی ربیعی وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی با «پت برین تد» وزیر کار ایرلند بر همکاری بیشتر در حوزه اعزام نیروی کار از ایران به ایرلند تاکید شد.‌

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه یکصد و هفتمین اجلاس سازمان جهانی کار (ILO) در ژنو سوئیس با «پت برین تد» همتای ایرلندی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست بر همکاری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایرلند، مباحث مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای، اعزام نیروی کار ماهر و به ویژه آشپز و سرآشپز به ایرلند تاکید شد.

ربیعی به ثبات و امنیت و سرمایه های اجتماعی فراوان در ایران اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه ایران به شمار می رود و به زودی درکشورمان شاهد جهش اقتصادی بسیار خوبی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه های مختلف همکاری میان ایران و ایرلند وجود دارد، ادامه داد: نمایندگان سازمان بهزیستی کشورمان درحوزه حمایت های اجتماعی به کشور شما سفر و یادداشت تفاهم امضا ء کرده اند. همچنین معاون بنده رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در سفر به ایرلند با شرکت های کاریابی شما تفاهم امضا ء کرده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسائل تجاری و بازرگانی را از دیگر موضوعات مورد علاقه ایرلندی ها برای همکاری با ایران دانست و خطاب به وزیر کار ایرلند گفت: شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مباحث مربوط به حمایت‌های اجتماعی، آموزش های فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، اشتغال، فعالیت شرکت‌های تولیدی، بخش های کشاورزی، تولید مواد غذایی، صنعت فناوری اطلاعات (IT) و سایر زمینه های مورد توافق طرفین به ایران سفر کنید تا از ظرفیت های کشور برخوردار شوید چرا که ما درصدد افزایش صادرات خود به ایرلند هستیم.

ربیعی از آمادگی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برای همکاری با ایرلند در حوزه شرکت های زیر مجموعه به ویژه در زمینه صادرات لبنیات، تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی و ...خبرداد.

وی به یادداشت های تفاهم امضا ء شده ایران و ایرلند در خصوص اعزام آشپز و سرآشپز ماهر به ایرلند اشاره کرد و گفت: ایران دارای نیروی کار ماهر فراوانی است و علاقه مند به اعزام این نیروهای کار هستیم.

در ادامه این نشست همچنین وزیرکار ایرلند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کشور ایران همواره برای ایرلند، کشور مهمی بوده و نقش ایران در مقابله با تروریسم قابل تحسین است. مایل هستم به ایران سفرداشته باشم و شهر تاریخی اصفهان را نیز ببینم.

وی تاکید کرد: امیدواریم تحریم ها از ایران برداشته شود چرا که ایران کشوری بزرگ با زیرساخت های مهم و سزاوار پیشرفت هر چه بیشتر است.

«پت برین تد»  همچنین با بیان اینکه اقتصاد ایرلند رو به تکامل است و برای جبران کمبود نیروی کار مایل به همکاری با ایران هستیم، به تعهد کشورش در برابر برجام اشاره کرد و گفت: وزیرخارجه ایرلند و خانم موگرینی متعهد به برجام هستند.

ربیعی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص برجام گفت: مردم در سراسر دنیا حق دارند که راحت زندگی کنند اما متاسفانه با تصمیم های ترامپ مردم دنیا با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و عده ای کشته می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: در داخل آمریکا نیز عده زیادی با تصمیمات ترامپ مخالفت جدی دارند. اگر در سوریه،   افغانستان و عراق سیاست‌های ایران نبود امروز خطر داعش و طالبان تمام اروپا را تهدید می‌کرد اما متاسف هستم که آمریکا درک درستی از این موضوع ندارد. به عنوان یک کنشگر اجتماعی معتقد هستم که افراطی گری، نتیجه سیاست های آمریکا در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید