Performancing Metrics

پرداخت بخش دوم بدهی گندمکاران تا۲ ماه آتی | اتاق خبر
کد خبر: 412228
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 - 19:43
معاون حجتی خبر داد:
رئیس ­شرکت بازرگانی دولتی از پرداخت بخش دوم بدهی گندم کارانی که گندم خود را تحویل داده و در سامانه ثبت نام کرده اند تا ۲ ماه آینده خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،  یزدان سیف با اشاره به پرداخت نقدی بخش اول بدهی گندم کاران افزود: تا کنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شده  و ۵۰ درصد هزینه بخش اول آن به گندم کارانی که تا ۲۰ خرداد گندم خودرا تحویل داده اند بصورت نقدی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مابقی بدهی افرادی که گندم ارائه کرده اند پس از ثبت اطلاعاتشان در سامانه پرداخت خواهد شد، گفت: در برخی موارد تنگناهایی برای تامین مالی پرداخت خرید ها وجود دارد که دولت و سایر بخشهای مسئول در حد توان حمایتهای مناسبی از این بخش داشته اند تا پول کشاورزان به موقع پرداخت شود.

رئیس ­­شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم با سرعت درحال انجام است، ادامه داد: منابع مالی دولت در قانون بودجه تعریف می شود که هم اکنون مشکلاتی در این بخش داریم و­امیدواریم به زودی حل شود.

سیف گفت: خرید تضمینی درحال انجام محصول گندم استانداری است که برای دیگر محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در قالب خرید تضمینی در حال خرید گندم است، افزود: براساس قانون خرید تضمینی، دولت مکلف است گندم را از کشاورزانی که قادر به فروش این محصول در بازار نیستند را با قیمت تعیین شده از کشاورزان خریداری کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید