Performancing Metrics

۳ ویژگی مهم تعاون | اتاق خبر
کد خبر: 415484
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 - 20:44
پیام معاون وزیر تعاون همزمان با آغاز «هفته تعاون»؛
معاون وزیر تعاون، توسعه روستایی، کاهش فقر و ایجاد اشتغال سه ویژگی مهم بخش اقتصاد تعاونی عنوان کرد و گفت:بخش تعاون در شرایط تحریم می‌تواند در فعال شدن بنگاه‌ها و مقابله با رکود ایفای نقش کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت آغاز هفته تعاون، ضمن گرامیداشت هفته تعاون برای تعاونگران، مدیران تعاون، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون گفت: امروز اولین روز از هفته تعاون است که امیدواریم با تلاش همه تعاونگران، شاهد اتفاقات مثبتی باشیم که همراه با ترویج فرهنگ تعاون و گسترش باور تعاون در جامعه‌ی مسئولان و دست‌اندرکاران باشد.

وی ادامه داد: بخش تعاونی اقتصاد با تلاشی که در سال‌های گذشته صورت گرفت و با حمایت‌های مجلس و دولت در پیشبرد اهداف دولت، هرچند رشد جامع و مطلوب مورد نظر خود را نداشت، اما گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ضرورت توجه به تعاون روز به روز در جامعه بیشتر محسوس می‌شود، افزود: نقش تعاون در اشتغال در سال گذشته و با اجرای طرح «روستا ـ تعاون» و همچنین ادامه اجرای این طرح در سال جاری به خوبی تبیین شد.

کلانتری با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در توسعه روستایی، کاهش فقر و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و مرزی تأثیرگذار باشند، گفت: برگزاری همایش «تعاون دهیاری‌ها» با حضور مؤثر تعاونگران، بازتاب گسترده‌ای داشت و نشان داد تعاونی‌ها می‌توانند در اداره، مدیریت، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها کمک کنند.

تجربه جهانی موفقیت تعاونی‌ها در مقابله با رکود

وی اظهار داشت: امروز در شرایط تحریم، بخش تعاون می‌تواند همپای مردم و دولت در جهت رفع موانع و فعال شدن بنگاه‌های تعاونی، رونق اشتغال و مقابله با رکود، ایفای نقش کند؛ ضمن اینکه اصولاً تجربه در دنیا نشان داده که تعاونی‌ها در دوران سخت و تحریم، تاب‌آوری بیشتری دارند و موفق‌تر می‌توانند در مقابل محدودیت‌های پیش‌رو پایداری داشته باشند، چرا که یک روحیه جمعی بر تعاونی‌ها حاکم است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بخش تعاونی اقتصاد امروز می‌تواند به مردم، دولت و نظام کمک کند که این بخش، رسالت مؤثرتری را به ویژه در مناطق محروم و دوردست و فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط می‌تواند داشته باشد که لازمه‌ی این اتفاق، این است که اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌های تعاون فعال‌تر شوند و همکاری، هماهنگی و تفاهم بین بخش‌های دولتی و غیردولتی مدیریت این بخش گسترش یابد.

نام «تعاون» نباید در کنار اختلاس و احتکار قرار گیرد

کلانتری گفت: امروز همه باید تلاش کنیم که هیچ تعاونی‌ای دچار تخلف و مشکل نشود و نام تعاونی در کنار سوءاستفاده‌های ناشی از اختلاس، احتکار و امثالهم نیز مشاهده نشود؛ تعاونی‌ها یک نهاد مردمی بودند و باید مردمی بمانند. ما ناگزیریم تا این فضا را توسعه دهیم.

وی در بخش دیگری از پیام خود اظهار داشت: توسعه تعاونی‌های «توسعه عمران شهرستانی»، گام جدیدی است که در دو سال گذشته فعال شده و امیدواریم در همه شهرستان‌ها، این تعاونی‌ها تأسیس و راه‌اندازی شوند.

تعاونی ها در توزیع کالاهای اساسی باید فعالتر عمل کنند

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌های تأمین نیاز نیز امروز باید گسترش پیدا کند؛ همچنین تعاونی‌های توزیعی باید در رساندن کالاهای ضروری و اساسی به دست مردم فعال‌تر عمل کنند. علاوه بر این، تعاونی‌های مسکن نیز باید مصداق بارزی از عملکرد سالم و صحیح داشته باشند و از طولانی شدن دوران ساخت و اختلاف بین اعضای این تعاونی‌ها جلوگیری کنند.

کلانتری با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا انواع تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن بیش از پیش فعال شوند، گفت: تعاونی‌های صنعتی و معدنی ما نیز باید فعال‌تر شوند، چرا که بخش اقتصاد تعاونی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که باید این قابلیت‌ها را خوب شناسایی و ارائه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی‌ها در سال جاری تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تعاونی در جشنواره تعاونی‌های امسال شرکت کردند که این نشان‌دهنده آمادگی و نشاط این بخش از اقتصاد است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید