Performancing Metrics

چین «یوان» را قربانی جنگ تجاری با آمریکا نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 416389
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1397 - 22:56
روابط اقتصادی بین چین و آمریکا به دلیل جنگ تعرفه‌ها وارد مرحله بحرانی شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جائو فنگ - سخنگوی وزارت بازرگانی چین - گفت: این کشور قصد استفاده از یوان به عنوان یک سلاح در جنگ تجاری با آمریکا را ندارد، چراکه این اقدام مغایر روحیه تعامل بین اعضای گروه ۲۰ است و چین نمی‌خواهد با کاهش تعمدی ارزش یوان، رقابت‌پذیری محصولات خود را در برابر محصولات آمریکایی افزایش دهد.

وی گفت: دولت چین متعهد به نگه داشتن ارزش یوان در سطح معقول است و کاهش ارزش یوان بیش از آن که مفید باشد به ضرر این کشور است.

وی در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ در انتقاد از اعمال تعرفه چین بر واردات کالاهایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار از آمریکا گفت که این اقدامات جنبه سیاسی ندارند.

از ماه مارس تاکنون ارزش یوان در برابر دلار هشت درصد کاهش یافته است و برخی اقتصاددانان معتقدند چین عمدا دست به چنین اقدامی زده است تا رقابت پذیری محصولات آمریکایی را کاهش دهد.

دور جدید تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی از 24 سپتامبر اجرایی خواهد شد و واشنگتن تهدید کرده که بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین نیز تعرفه اعمال می‌کند.

دور جدید جنگ تعرفه‌ای چین و آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که در ابتدای امسال آمریکا بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه وضع کرده بود. آمریکا تاکنون بر نیمی از کالاهای وارداتی از چین تعرفه بیشتر وضع کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید