Performancing Metrics

جلوگیری ایران از ورود آب به عراق تکذیب شد | اتاق خبر
کد خبر: 417317
تاریخ انتشار: 19 مهر 1397 - 20:14
از سوی وزارت جهاد کشاورزی؛
وزارت جهاد کشاورزی آن چه در برخی رسانه ها از قول معاون آب و خاک در خصوص جلوگیری از ورود آب به کشور عراق مطرح شده است،را تکذیب کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در اطلاعیه ای اعلام شد: مدیریت بهینه و بهره وری آب از سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است و به این منظور طرح های مختلف آب و خاک توسط این وزارت برای افزایش راندمان آبیاری از منابع آب داخلی صورت می گیرد.

این گزارش با اشاره به این که اجرای سه طرح بزرگ احیای دشت های خوزستان و ایلام به وسعت ۵۵۰ هزار هکتار، انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان و طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان های غرب و شمال غرب کشور با وسعت ۲۳۷ هزار هکتار از جمله طرح های شاخص وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان و بهره وری آب بوده است، خاطرنشان می کند:نظر به گستردگی طرح ها و حجم بالای اعتبار مورد نیاز، به پیشنهاد دولت، مقام معظم رهبری با تامین هزینه اجرایی این طرح ها از محل منابع صندوق توسعه ملی، موافقت نمودند و در قالب بودجه سالانه تامین اعتبار شده است.

در ادامه این گزارش یادآوری می کند: معاون آب و خاک در حاشیه همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب، عملیات اجرایی، اعتبارت و فرایند تامین آن و نتایج و اثربخشی این طرح ها را در ارتقا و بهره وری آب تشریح کرده و نیز به دیگر طرح های ناظر بر مدیریت بهینه مصرف آب اشاره داشته است که از جمله این طرح ها، احیای آب بندان ها با هدف بهره برداری از آب های سطحی و روان آب ها در شمال کشور می باشد.

این گزارش با اشاره به این که آب بندان ها به عنوان تمهید و سازه ای که در گذشته ها شالیکاران برای مدیریت آب های روان و سطحی در شمال بکار می گرفتند و در سال های اخیر مغفول بوده است، می افزاید:بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه بودجه و استانداران مازندران، گیلان و گلستان به امضا رسیده، مقرر است با احیا و مرمت آب بندان ها در سطح ۲۴ هزار هکتار نسبت به جمع آوری و بهره برداری مناسب از یک میلیارد متر مکعب آب اقدام شود.

این گزارش تصریح می کند:بر این اساس آن چه در برخی رسانه ها از قول معاون آب و خاک در خصوص جلوگیری از ورود آب به کشور عراق مطرح شده است، قویا تکذیب می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید