Performancing Metrics

تغییر کیفیت بنزین ستاره خلیج فارس برای جبران رشد مصرف | اتاق خبر
کد خبر: 417497
تاریخ انتشار: 23 مهر 1397 - 22:18
معاون وزیر نفت در امور پالایشی:
معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت:کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای جبران رشد۱۰درصدی مصرف به بنزین معمولی تغییر داده شد،امااکنون ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا صادق‌آبادی با اعلام این خبر گفت: فاز سوم این پالایشگاه از آذرماه آماده راه‌اندازی خواهد بود و پس از فاصله‌ای یک تا ۲ ماهه، تولید آن تثبیت خواهد شد. از حدود ۴۵ روز گذشته مقدار تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به روزانه ۳۰ میلیون لیتر رسیده است.

صادق‌آبادی با اشاره به این که عملیات سیویل فاز چهارم پالایشگاه ستاره نیز آغاز شده و سفارش تجهیزات آن به زودی نافذ خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این فاز، تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر دیگر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین در سال جاری تاکید کرد: کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور جبران این افزایش مصرف به بنزین معمولی تغییر داده شد، اما هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به این که میزان گوگرد بنزین تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمتر از ۰/۵ پی‌پی‌ام است، تصریح کرد: کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه به لحاظ میزان گوگرد آن که یکی از مهم‌ترین پارامترهای آلوده‌کننده هواست، مطابق استاندارد یورو ۵ است.

صادق‌آبادی با اشاره به این که با تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه روزانه ۹۷ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است، گفت: با اتمام فاز سوم و افزایش تولید روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۴۰ میلیون لیتر تا پایان سال، تولید بنزین کشور به حدود روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون موازنه تولید و مصرف بنزین در کشور مثبت است و به‌تدریج و با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه و افزایش میزان ذخایر راهبردی، امکان صادرات این محصول در کشور محقق می‌شود.

صادق‌آبادی همچنین درباره مقدار تولید نفت‌گاز این پالایشگاه نیز گفت: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷ میلیون لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید می‌شود که در آینده‌ای نزدیک و با راه‌اندازی فاز سوم آن، به روزانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید