Performancing Metrics

۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق تسویه شد | اتاق خبر
کد خبر: 423308
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 16:22
مدیرعامل توانیر:
مدیرعامل شرکت توانیر از تسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های صنعت برق کشور از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسن متولی‌زاده، در گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های توزیع در خصوص پیک تابستان ۹۸ به تعیین سقف پیک برای هر یک از شرکت‌های توزیع برق اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها با برنامه‌ریزی لازم، ضمن مدیریت سهمیه تعیین شده، تمهیدات لازم را در جهت مدیریت شرایط پیک شرکت متبوع خود به‌کار ببندند.

وی با اشاره به تلاش شرکت‌های توزیع در مدیریت سمت تقاضا و مشارکت صنایع خود تأمین و سایر راه‌های جبران کمبود تولید افزود: صرفه‌جویی در احداث نیروگاه‌های جدید، صرفه‌جویی در پرداخت مبالغ کلان بابت خرید سالانه برق این نیروگاه‌ها را به‌همراه خواهد داشت.

این مقام مسوول ادامه داد: از سوی دیگر کاهش ۴ درصد از تلفات شبکه برق کشور که از سال ۹۲ تاکنون حاصل شده، با صرفه‌جویی در احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید و ۸ هزار میلیارد متر مکعب سوخت همراه بوده است و استمرار آن به‌عنوان یک استراتژی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

متولی‌زاده در ادامه با تأکید بر اهمیت رویت‌پذیری و اتوماسیون در بودجه سال ۹۸، نصب کنتورهای هوشمند را حایز اهمیت دانست و «ساتکاب» را به‌عنوان شرکت پشتیبان و تامین کننده تجهیزات کلیدی مورد نیاز معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید