Performancing Metrics

حداکثر تا ۲ ماه آینده مشکل قرارداد ۱۱۲۲ اپراتور برق حل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 426650
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1398 - 17:59
اردکانیان در مجلس:
وزیر نیرو گفت که حداکثر تا دو ماه آینده مشکل قرارداد کار معین ۱۱۲۲ نفر از وضعیت اپراتورهای برق حل می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس در پاسخ به سوال علیرضا محجوب نماینده تهران در مورد علت روشن نشدن وضعیت اپراتورهای برق با وجود توافقات قبلی گفت: طبق سیاست‌های کل اصل ۴۴ بهره برداری از پستهای انتقال و فوق توزیع از اواخر دهه ۸۰ توسط برخی شرکت‌های پیمانکار انجام شد در سال ۹۰ براساس تفاهم نامه بین وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی توافقی صورت گرفت که طبق مصوبات هیئت وزیران قراردادی با گروهی از کارکنان شرکتهای پیمانکار از جمله اپراتورهای بهره‌بردار از پست‌های انتقال فوق توزیع صورت گیرد. در سال ۹۳ این گروه در راستای بهبود حقوق و مزایاشان و علیرغم وجود کمک‌های برای ارتقای رفاه شأن موضوعاتی را مطرح کردند که یکی از آنها امنیت شغلی بود.

وی افزود: وزارت نیرو از سال ۵۳ پیشنهادی برای تبدیل اپراتورها به پیمانی را داشت در سال ۹۴ برای متعادل سازی حقوق و مزایای پیشنهادی به معاونت رئیس جمهور و سازمان اداری استخدامی منعکس شد که در سال ۹۶ سازمان امور اداری استخدامی کشور پستهای لازم را اختصاص داد منتهی با شرط رعایت ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که ناظر بر محدود شدن در سقف پست‌های سازمانی است نباید پستی اضافه شود بلکه اگر پست سازمانی خالی شد می‌تواند ارتقای وضعیت صورت گیرد.

وزیر نیرو یادآور شد: از حدود یک و سال نیم پیش که در وزارت نیرو مشغول به کار شدم پیگیری‌های در سازمان امور اداری و استخدامی انجام دادم. هر چند در وزارت نیرو مشکلی برای تأمین مالی این همسان سازی نیست اما در سطح دولت دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم این افراد که حدود ۴۰۰ هزار نفر هستند را چاره جویی کنیم.

اردکانیان با بیان این که این موضوع در دستور کار دولت است گفت: البته ما هم از سازمان ادرای استخدامی خواستیم که چون شناسه این افراد در سازمان وجود دارد اجازه تبدیل وضعیت بدهند در اداره برق هم تلاش شده تا حداکثر پستها داده شود.

به گفته وی، حداکثر تا دو ماه آینده مشکل ۱۱۲۲ اپراتور برق حل می‌شود که خود اپراتورها در جریان هستند و مشارکت دارند کار شروع شده است امیدواریم بتوانیم برای بقیه هم چاره جویی کنیم.

وی گفت: برای حل این شکور به دنبال گرفتن مجوز از سازمان امور استخدامی هستیم همچنین طرحی در مجلس برای همسان سازی حقوق اپراتورهای کارمعین با کارکنان پیمانی در حال بررسی است ما دنبال این هستیم که این افراد متناسب با پستهایشان در صورت بازنشستگی سایر کارکنان به کار گرفته شود

اردکانیان در باره امنیت شغلی اپراتورهای برق گفت: در این باره جای نگرانی وجود ندارد حتی یک مورد حذف پست نداشتیم قرارداد این افراد مستمر تمدید می‌شود ترتیبات در حکم کارگزینی آنها برای امنیت شغلی داده شده است.

وی در پایان با تاکید بر این که وزارت نیرو به دنبال حل این مشکل است گفت: ان‌شاءالله با همکاری نمایندگان و دولت تکلیف این افراد مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید