Performancing Metrics

ضرورت توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی | اتاق خبر
کد خبر: 428916
تاریخ انتشار: 6 تیر 1398 - 17:15
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بکارگیری روش های نوین از جمله توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی ضروری است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس کشاورز در بازدید از پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در استان کردستان از پلتفرم منطقه سرد حسین آباد اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه امنیت غذایی، استان کردستان سرآمد سایر استان ها بوده است.

وی افزود: باید با معرفی ارقام جدید و توسعه آنها در بین کشاورزان به هدف اصلی پروژه که همان پایداری تولید و افزایش عملکرد که در نهایت افزایش درآمد کشاورزان را در پی دارد اقدام کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ضمن بازدید از مزارع کشت نشایی چغندر قند و مزرعه گندم در شهرستان سقز گفت: توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی باعث صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف سموم، کاهش آفات و علف های هرز، و … خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه کشت نشایی اظهار داشت: باید کشاورزان را به سمت اجرای کشت نشایی و استفاده از روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی ترغیب کرد.

عباس کشاورز خاطر نشان کرد: ترویج ارقام پر محصول و مقاوم در برابر سرما، آفات و بیماری ها، خشکی و سازگار با مناطق مختلف را از اهم وظایف بخش کشاورزی در راستای افزایش بهره وری و بالا بردن سطح معیشت کشاورزان، با در نظر گرفتن اصول حفظ خاک و کشاورزی حفاظتی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید