Performancing Metrics

تدوین ۱۰ برنامه تثبیت نیروی کار | اتاق خبر
کد خبر: 436191
تاریخ انتشار: 30 آذر 1398 - 23:05
یک مقام مسئول خبر داد؛
سرپرست دفتر سیاستگذاری بازار کار گفت: ۱۰ برنامه و طرح برای تثبیت و صیانت از نیروی کار، فراهم کردن فرصت‌های شغلی و تقویت معیشت اقشار آسیب پذیر از طریق اشتغال پذیری تدوین شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علاءالدین ازوجی اظهار داشت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، الگوی عمومی تأمین مالی خرد اشتغال محور با تاکید بر افزایش مهارت و توانمندسازی افراد منجر به اشتغال پذیری بیکاران به ویژه جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی شده است و در تکمیل این برنامه‌ها، طرح‌های حمایتی از بخش‌های کارفرمایی و بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله پرداخت یارانه دستمزد یا پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایان به بنگاه‌هایی که کارورزان یا افراد بیکار (شغل اولی) را به کار گمارند در سال جاری و سال بعد دنبال خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به رویکرد توسعه رشته کسب و کارهای اولویت دار اشتغالزا، برنامه حمایت مالی و اقدامات توسعه‌ای برای ایجاد و توسعه رشته‌های اولویت دار شناسایی شده که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار با برخی آژانس‌های سازمان‌های بین المللی به صورت پایلوت در چند استان کشور برنامه ریزی شده است.

به گفته ازوجی، پیاده سازی نظام اطلاعات بازار کار کشور به عنوان یکی از برنامه‌های ساختاری در حوزه بازار کار یکی دیگر برنامه‌های اصلی این دفتر است که امیدواریم در سال‌های آینده و در صورت همراهی و مشارکت دستگاه‌های تولید کننده آمار و اطلاعات حوزه بازار کار، زمینه برنامه ریزی دقیق‌تر و ارائه تحلیل‌های مناسب در این حوزه فراهم شود.

سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: بازار کار متأثر از وضعیت و شرایط اقتصادی کشور بویژه تحریم‌ها، شرایط ویژه ای را دنبال می‌کند و برای برون رفت از این وضعیت، اعمال سیاست‌های مناسب ضدتحریم و تبدیل تهدیدها به فرصت و جسم انداز مناسب‌تری در حوزه اقتصاد و بازار کار به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید