Performancing Metrics

شرایط اقتصادی برای بنگاه های کوچک و اصناف بهبود نیافته است | اتاق خبر
کد خبر: 124994
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1394 - 09:52
اتاق نیوز - رییس اتاق اصناف ایران در نامه ای به رییس کل امور سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: شرایط اقتصادی برای بنگاه های کوچک و اصناف از سال گذشته تاکنون بهبود نیافته ...
اتاق نیوز - رییس اتاق اصناف ایران در نامه ای به رییس کل امور سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: شرایط اقتصادی برای بنگاه های کوچک و اصناف از سال گذشته تاکنون بهبود نیافته است و لذا نباید برای دریافت مالیات به اصناف فشار بیشتری وارد کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از سایت اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: رشد اقتصادی سه درصدی سال گذشته به طور عمده مربوط به واحدهای صنعتی بزرگ بوده و از ۲۴ گروه عمده کارگاه های بزرگ صنعتی ، شاخص ۱۴ گروه نسبت به سال قبل رشد مثبتی داشته اند. وی افزود: رشد اقتصادی تنها از دو طریق افزایش بهره وری و ظرفیت تولید و همچنین سرمایه گذاری امکانپذیر است که هیچ کدام از دو عامل مذکور در اقتصاد سال ۹۳ مقدور نبود. فاضلی خطاب به رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: اگر به اعتقاد شما مالیات دریافتی از اصناف ناچیز است، چگونه انرژی و توان خود را برای مبلغی ناچیز سرمایه گذاری می کنید. رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قشر عظیم اصناف با سابقه درخشان تاریخی خود همواره در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مرز و بوم نقش آفرینی کرده اند و بسیاری از جریانات محوری کشور با سرمایه و انرژی و پشتکار و حمایت ایشان رقم خورده است . فاضلی اظهار کرد: حال که دولت با زحمات بسیار زیاد در پس حمایت از کسب و کارهای خرد و اصناف است، انتظار می رود در سیاست های پسا تحریم، با توجه به نقش برجسته اصناف به جای فشار مالی و روانی، از آنان حمایت و با مشوق های لازم عرصه برای رشد و فعالیت این قشر عظیم هموار شود. در بخش دیگری از این نامه آمده است: همانگونه که مطلعید رشد اقتصادی از دو مسیر امکان ‌پذیر است، یکی بالا بردن بهره وری و ظرفیت تولید و دیگری سرمایه‌ گذاری که هیچ‌ کدام از این دو عامل در اقتصاد سال ۹۳ مقدور نبوده است. اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم و شعار ندهیم، محدودیت ‌های بانکی و ارزی هنوز به قوت خود باقی است و موانع تولید برداشته نشده است. به این ترتیب تا مواد اولیه مناسب، تکنولوژی، ارتباط و همکاری بین المللی وجود نداشته باشد، تولید مناسب وجود نخواهد داشت. این در حالی است که برای تولیدات صنعتی مناسب و بروز باید با دنیا مراوده داشته باشیم و این مراوده با دنیا اگر نگوییم به صورت کامل تعطیل بوده، بخش عمده‌ای از آن تعطیل است. با همه این تفاسیر اگر بپذیریم که رشد اقتصادی۳ درصدی اتفاق افتاده،آنهم در بخش های بزرگ بوده و هنوز به صنعت های پایین دست و خردتر نرسیده است.بنابراین بهتر است در متدولوژی استنتاج خود احتیاط بفرمایید و به راحتی رشد اعلام شده را ” فقط برای دریافت مالیات” به اصناف نسبت ندهید. ضمن اینکه جنابعالی اعلام فرموده اید که مالیات دریافتی از اصناف ناچیز است این استدلال جنابعالی با سعی و تلاش همه جانبه شما و سازمان امور مالیاتی برای فشار آوردن به اصناف مغایرت داردچگونه این همه انرژی و توان خود را برای مبلغی ناچیز سرمایه گذاری میفرمایید. به هر حال قشر عظیم اصناف با سابقه درخشان تاریخی خود همواره در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مرز و بوم نقش آفرینی کرده اند و بسیاری از جریانات محوری کشور با سرمایه و انرژی و پشتکار و حمایت ایشان رقم خورده است حال که فضای کسب و کار کشور با توجه به امضای توافقنامه مثبت و رو به رشد و دارای رونق میباشد و دولت محترم با زحمات بسیار زیاد در پس حمایت از کسب و کارهای خرد واصناف می باشند از شما به عنوان معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت تدبیر و امید انتظار می رود که در سیاست های پسا تحریم، با توجه به نقش برجسته اصناف به جای فشار مالی و روانی، حامی ایشان باشید و با مشوق های خود عرصه را برای رشد و فعالیت این قشر عظیم هموار سازید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید