Performancing Metrics

مشتری خارجی برای طلای نیکوییه | اتاق خبر
کد خبر: 153788
تاریخ انتشار: 20 مهر 1394 - 14:10
مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان این‌که یک شرکت اروپایی برای سرمایه‌گذاری در معدن طلای نیکوییه قزوین اسناد را خریده است، از اکتشاف فلزات جدیدی در پهن

مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان این‌که یک شرکت اروپایی برای سرمایه‌گذاری در معدن طلای نیکوییه قزوین اسناد را خریده است، از اکتشاف فلزات جدیدی در پهنه سنگان خبر داد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا اصغر‌زاده  با بیان این‌که از هفته گذشته یکی از محدوده‌های طلای کشور به نام نیکوییه در قزوین برای مشارکت بخش خصوصی به فراخوان گذاشته شده است، اظهار کرد: کارهای اولیه روی این محدوده انجام شده و در حال حاضر در بخش اکتشاف غیرتفصیلی قرار دارد.

وی با بیان این‌که بخش خصوصی تا بیست‌وششم می‌تواند نسبت به خرید اسناد مشارکت و شرکت در این فراخوان اقدام کند، گفت: تاکنون یک شرکت اروپایی برای شرکت در این فراخوان اسناد را تهیه کرده و در جلسات داخلی با ما اظهار تمایل کردند که روی این تیپ از طلا قصد مشارکت دارند، چراکه محدوده نیکوییه دارای نوعی خاص از طلاست.

به گفته مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو، تاکنون بخش سرمایه‌گذاری داخلی تماس‌هایی را برای دریافت اسناد مشارکت و شرکت در فراخوان را داشته است.

اصغرزاده با بیان این‌که مساحت محدوده نیکوییه حدود 10 کیلومترمربع است، ادامه داد: با توجه به این‌که کارهای اولیه روی این محدوده انجام شده و به مرحله امید‌بخش رسیده‌ایم، مساحت اینگونه از پهنه‌ها خیلی زیاد نیست.

وی با اشاره به سیاست ایمیدرو درباره پهنه‌های اکتشافی اظهار کرد: در حال حاضر سیاست ما این است که بخش شناسایی و پی‌جوی پهنه‌ها را انجام دهیم و مراحل اکتشافات عمومی و تفصیلی را که دارای ریسک کمتر است با مشارکت بخش خصوصی ادامه دهیم.

مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان این‌که در عین حال اگر بخش خصوصی علاقه‌مند به مشارکت در پهنه‌ها باشند این آمادگی را داریم، گفت: اگر بتوانیم برای نیکوییه سرمایه‌گذار پیدا کنیم، این کار تا انتهای سال الگوی ما خواهد بود و فراخوان‌های متعددی را برای مشارکت بخش خصوصی ارائه خواهیم داد.

اصغرزاده همچنین با اشاره به کشف فلزات مس، طلا، سرب و روی علاوه بر سنگ آهن در پهنه سنگان اظهار کرد: مساحت پهنه سنگان 12 هزار کیلومتر است که با همکاری سازمان زمین‌شناسی کارهای ژئوفیزیک هوا را به طول 56 هزار کیلومتر خطی انجام داده‌ایم.

وی با بیان این‌که 75 پتانسیل امیدبخش در منطقه سنگان شناسایی شده است، گفت: یکی از این پتانسیل‌ها معدن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن سنگ آهن است و 74 مورد دیگر را نیز بلوک‌بندی، لایه‌شناسی و مختصات آن را مشخص کرده‌ایم.

مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو افزود: در گام بعدی قصد داریم با وزارت صنعت، معدن و تجارت مکاتبه کنیم که در این مرحله هم می‌توانیم این پتانسیل‌ها را به صورت آزاد اعلام کنیم تا وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار کند و هم آنها را در قالب هشت تا 9 بلوک با استفاده از فراخوان به صورت جذب مشارک خصوصی ادامه دهیم.

اصغرزاده با بیان این‌که تعداد زیادی از پتانسیل‌های این پهنه سنگ آهن است، ادامه داد: در ادامه اکتشافات خود به مس و طلا و برای اولین‌بار با فلزاتی چون سرب و روی نیز برخورد کرده‌ایم.

به گفته وی در این پهنه انواع خاک‌های صنعتی وجود دارد که برای ما مهم نیست، چرا که هدف اصلی ما اکتشاف فلزات است.

مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان این‌که تا امروز 240 هزار کیلومتر مربع پهنه در اختیار داریم، اظهار کرد: پهنه‌ها عمدتا با اولویت مناطق مرزی و محروم شناسایی شده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها در مرزهای شرقی کشور است.

اصغرزاده با اشاره به اکتشاف 70 هزار کیلومتر مربع پهنه در سال گذشته تصریح کرد: ما موفق شدیم در سال جاری پهنه‌های در اختیار خود را به 240 هزار مترمربع افزایش دهیم.

مدیر کل اکتشاف و سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان این‌که سیاست ما این است که فعلا پهنه‌های در اختیار را در همین حد نگه داریم، گفت: برهمین اساس قصد اکتشاف پهنه‌های جدیدی را نداریم و تلاش ما این است که پهنه‌های فعلی را به مراحل بالاتری از اکتشاف برای کاهش ریسک و ارائه‌ی آنها به بخش خصوصی برسانیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید