Performancing Metrics

دستور ویژه ربیعی در بسیج امکانات جهت خدمت به زائران | اتاق خبر
کد خبر: 181941
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 00:00
مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دستور ویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی برای بسیج امکانات در راستای خدمات رسانی به زائرین حسینی خبر داد....

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دستور ویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی برای بسیج امکانات در راستای خدمات رسانی به زائرین حسینی خبر داد.

روزبه کردونی در همایش "محرم و خرد جمعی" که در سالن اجتماعات مجتمع فتح المبین اهواز برگزار شد، در عین حال گفت: اقدامات خوبی توسط اداره ی کل بهزیستی خوزستان در خدمت رسانی به زائرین کربلا انجام شده است .

وی یکی از علل افزایش آسیب های اجتماعی در کشور را کاهش پیوندهای اجتماعی دانست و بیان داشت: ما معتقد هستیم که با کمک باورهای دینی و تعلقات مذهبی در مردم ، می توان اقدامات موثری در جهت کنترل آسیب های اجتماعی در کشور انجام داد .

وی یکی از مولفه های اصلی عاشورا را ایثارو فداکاری عنوان کرد و گفت: از خود گذشتگی و ایثار سبب تقویت روحیه "خیرجمعی" در انسان می شود و از این رو ویژگی های مثبت در جامعه گسترش پیدا می کند .

کردونی اضافه کرد: باید از فرهنگ عاشورایی و سنت های مذهبی در جهت ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی در کشور استفاده کنیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی تحلیل های مختلفی ارائه می شود، گفت: اگر در خصوص آسیب های اجتماعی فهم مشترکی نداشته باشیم ،اقدامات ما در این حوزه موثر نخواهد بود .

کردونی خاطر نشان کرد: در مواجهه با آسیب های اجتماعی ما نه حق سیاه نمایی داریم و نه حق انکار، بلکه باید آنچه که واقعیت است را بپذیریم و برای کنترل و کاهش آن برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در عین حال با اظهار اینکه دولت به تنهایی نمی تواند معضل آسیب ها اجتماعی را حل کند ، برهمکاری دولت ، مردم و تمام مسئولین در این خصوص تاکید کرد.

وی گفت:استان خوزستان از ظرفیت های خوبی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی برخوردار است و برای ریشه کن شدن این آسیب ها ،ما احتیاج داریم که خیرین را به سمت حل مسائل اجتماعی سوق دهیم تا بتوانیم گامی موثر در ارتقای فرهنگ اجتماعی برداریم .

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید