Performancing Metrics

فعالیت ۹ مدرسه‌ برکت در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد | اتاق خبر
کد خبر: 306278
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 15:34
شمار مدارس به بهره‌برداری رسیده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱ باب شامل ۶۳ کلاس درس رسید.

اتاق خبر: قرار است تعداد مدارس برکت با تلاش مدرسه‌سازان بنیاد برکت در استان یاد شده به 18 باب شامل 96 کلاس درس برسد.در حال حاضر روستاهای شهرستان‌های کهگیلویه، دنا، مارگون، گچساران، دیشموک، بهمئی، بویراحمد، باشت و لنده از مدارس برکت برخوردارند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بنیاد برکت برای ساخت این مدارس که در مقاطع ابتدایی و متوسطه فعالیت می‌کنند، حدود 31 میلیارد و 699 میلیون ریال هزینه کرده است.این بنیاد اجتماعی و اقتصادی برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد 70 میلیارد و 11 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.مدارس برکت از مناسب‌ترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و بهترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است و در اقصی نقاط کشور شرایط فضاهای آموزشی مناطق محروم را متحول ساخته است.

تاکنون شمار مدارس به بهره‌برداری رسیده‌ی بنیاد برکت در کل کشور به 560 باب شامل 2750 کلاس درس رسیده است.در همین حال بنیاد برکت به منظور بهبود شرایط اماکن آموزشی کشور، ساخت 190 باب مدرسه‌ی دیگر را در محروم‌ترین روستاها و مناطق کشور در دست اجرا دارد.این مدارس شامل 900 کلاس درس است که با رعایت استانداردهای ساخت اماکن آموزشی تأسیس و تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و رهبر معظم انقلاب به مسئولان این نهاد توصیه کردند که یک‌هزار مدرسه برای یک هزار روستای محروم کشور توسط این بنیاد ساخته شود.ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس برکت ساخته شده و در حال ساخت به حدود 81 هزار نفر می‌رسد.
1125روستا در 31 استان کشور تحت پوشش مدارس برکت قرار دارند که پیش از این یا فاقد مدرسه یا دارای  مدارس بسیار نامناسب بودند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید