Performancing Metrics

زنگنه:مذاکره ایران با شرکت دانمارکی مرسک آغاز شده است | اتاق خبر
کد خبر: 306725
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 16:36
وزیر نفت گفت : مذاکره با شرکت مرسک دانمارک در چندهفته گذشته آغاز ، و انتظار می رود نتیجه این گفت وگو ها برای توسعه چند میدان نفتی به نتیجه برسد.

اتاق خبر: به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه، امروز (سه شنبه) در دیدار با کریستین ینسن، وزیر امور خارجه دانمارک با بیان اینکه ایران و دانمارک تاکنون همکاری در حوزه نفت نداشته اند، افزود: مذاکره با مدیران بلندپایه شرکت مرسک برای توسعه چند میدان نفتی به تازگی آغاز شده و ابراز امیدواری کرد ،این مذاکرات به نتیجه برسد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ همچنین کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه انرژیهای نو است و حجم بالای ذخایر نفت وگاز در ایران و ظرفیتهای تولید را یادآور شد .
این مقام دانمارکی افزود : شرکت های این کشور برای همکاری در بخش زیرساختی با ایران آمادگی دارند و می توانند با مذاکره راه های این توسعه را بیابند.
شرکت مرسک دانمارک، در توسعه و تولید نفت از لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی با قطر همکاری دارد.
قطر روزانه بش از 600 هزار بشکه نفت از لایه نفتی پارس جنوبی برداشت می کند، درحالی که ایران قرار است که با خرید و استقرار کشتی مخصوص، تا دو سال آینده تولید نفت از این میدان را آغاز کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید