Performancing Metrics

کردهای سوریه به مذاکرات صلح ژنو دعوت نشدند | اتاق خبر
کد خبر: 312457
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 08:04
صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، می‌گوید سازمان ملل دعوتنامه‌ای برای کردهای سوری برای شرکت در نشست مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان و مخالفان دولت بشار اسد ارسال نکرده است.

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، می‌گوید سازمان ملل دعوتنامه‌ای برای کردهای سوری برای شرکت در نشست مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان و مخالفان دولت بشار اسد ارسال نکرده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از تسنیم، صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، می‌گوید سازمان ملل دعوتنامه‌ای برای کردهای سوری برای شرکت در نشست مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان و مخالفان دولت بشار اسد ارسال نکرده است.

مسلم در گفتگو با رویترز افزود: "البته ما صمیمانه می‌خواهیم به مذاکرات ملحق شویم، و فکر می‌کنیم که اگر به مذاکرات نپیوندیم ژنو3 نیز به‌مانند ژنو2 شکست خواهد خورد زیرا برخی طرف‌ها را کنار گذاشتند".

وی در ادامه افزود: "ما نمایندگی تعداد زیادی از مردم را در اختیار داریم و بنابراین با حذف ما آنها به راه‌حل سیاسی ضربه می‌زنند".

امروز (سه‌شنبه) مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که در صورت دعوت حزب اتحادیه دموکرات کردها به نشست ژنو3 آنکارا این نشست را تحریم خواهد کرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود گفتگوها در مورد سوریه بدون حضور کردها هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید به‌ویژه اینکه کردها 15 درصد از جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند و در منطقه‌ای با اهمیت استراتژیک سکونت دارند.

ساعتی قبل استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دعوت‌نامه‌ها برای شرکت کنندگان در نشست ژنو3 درباره سوریه ارسال شده است.

نماینده سازمان ملل با اشاره به اینکه دعوت‌نامه‌ها برای افراد ارسال شده است نه برای گروه‌های سیاسی، اعلام کرد که اسامی مشارکت کنندگان در این نشست بعد از اینکه موافقت خود را با دعوت‌نامه‌ها اعلام کردند، رسماً منتشر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید