Performancing Metrics

برخورد محبت‌آمیز با مردی که به مسجد حمله کرد | اتاق خبر
کد خبر: 332303
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 16:06
در این گزارش می‌بینیم که چطور گروهی از مسلمانان با مهربانی از مردی که در حالت مستی به مسجدشان شلیک کرده، پذیرایی می‌کنند.

اتاق خبر:تد هاکی، تفنگدار سابق نیروی دریایی است که در همسایگی یک مسجد زندگی می‌کند، او همیشه با این تصور بوده که مسلمانان زندگی او را زیر نظر دارند. تا اینکه پنج ماه قبل یک شب در بار، مقدار زیادی نوشیدنی الکلی می‌خورد و حتی وقتی به خانه باز می‌گردد هم دست از نوشیدن برنمی‌دارد و در این میان تفنگ دستی خودش را پر از فشنگ می‌کند و به حیاط می‌رود و مسجد کنار خانه‌اش را گلوله باران می‌کند.

پس از این اتفاق صفحه فیس‌بوک تد هاکی پر از پیام‌های مختلفی شد که برخی از این کار او ابراز ناراحتی کرده بودند و برخی دیگر حتی از این کارش حمایت کرده بودند. در پست‌های قدیمی او هم متن‌هایی با این موضوع وجود داشته که از همسایگی با مسلمانان و مسجد آن‌ها که کنار خانه‌اش وجود دارد، چندان خوشحال به نظر نمی‌رسیده است.

اما داستان از جایی شروع می‌شود که دکتر محمد قریشی، مسئول مسجد «خانه‌ صلح» به جای اینکه این نفرت را بیشتر کند یا حتی به آن دامن بزند، سعی می‌کند تد و همسرش را بهتر بشناسد و دلایل عصبانیت او را که منجر به چنین کاری شده بود، بیابد. از همین رو برنامه‌ای تحت عنوان « اسلام واقعی و افراط‌گرایان» را ترتیب می‌دهد و علاوه بر مسلمانان از تد هم دعوت می‌کند که در این برنامه حضور پیدا کند.

البته قریشی تعریف می‌کند که پیش از برنامه‌ریزی برای چنین رویدادی، یک روز تد به شکل خصوصی به دیدن او می‌رود، در حالی‌که اشک در چشمانش حلقه زده و میخواست عذرخواهی کند و کاملا مشخص بود از کاری که انجام داده ناراحت و پشیمان است.

در برنامه‌ای که در مسجد ترتیب داده شده بود و تد هم قرار بود در آن حاضر شود، با اینکه برخی از افراد حاضر در مسجد از حضور تد چندان راضی به نظر نمی‌آمدند، اما قریشی به آن‌ها گفته بود که تد از کار خودش پشیمان شده و برای عذرخواهی در مراسم حاضر می‌شود.

تد در مسجد و احساسی که دارد، می‌گوید: به عنوان یک همسایه من همیشه ترس‌هایی را در وجودم داشتم، اما فکر می‌کنم شما زمانی از چیزی می‌ترسید که آن را نشناسید. اما حالا اوضاع جور دیگری است و من می‌خواهم کمک کنم تا بتوانیم خرابی‌هایی که به دلیل آن اتفاق افتاده را درست کنم و همچنین به دیگران کمک کنم تا آن‌ها هم درگیر اشتباهی مانند چیزی که من انجام دادم، نشوند.

او همچنین تعریف می‌کند که وقتی این کار را انجام داده در نفرت و بی‌شناختی غرق بوده است و حالا از مسلمانان زیادی که در سراسر دنیا پیام‌های محبت آمیزی دریافت می‌کند که از او بابت عذرخواهی‌اش تشکر می‌کند. تد تاکید می‌کند که این رفتار مسلمانان با او برایش بسیار مهم بوده و فهمیده که آن‌ها چه آدم‌هایی بزرگی هستند و مطمئن شده نیرویی بالاتر وجود دارد که با آن احساس آرامش می‌کنند.

مایا همسر تد هم که همراهش تا مسجد رفته بود، می‌گوید که از رفتار گرم و صمیمی مسلمانان بسیار تعجب کرده و اعتراف می‌کند که برایش عجیب بوده آدم‌هایی می‌توانند تا این حد مهربان باشند و حتی کسانی بوده‌اند که به او گفته‌اند برایش دعا می‌کنند و با وجود تمام نفرتی که در دنیا وجود دارد، مسلمان‌ها به دنبال صلح هستند.

قریشی هم در بخشی از این مراسم اشاره می‌کند که باید ببینیم که افراد می‌توانند تغییر کنند، کسی که تا چند ماه قبل دشمن ما بود، حالا در فضایی عاطفی کنار ما ایستاده است و باید وجه‌های مختلف افراد را ببینیم. البته نباید فراموش کنیم که در دنیای امروز از هر طرف بمباران منفی نسبت به مسلمانان و دین اسلام وجود دارد که باعث به وجود آمدن تصاویر منفی می‌شود و خود ما می‌توانیم نشان دهیم که میان تروریست‌ها و مسلمانان فرق زیادی وجود دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید