Performancing Metrics

هیأت های تجاری ذوب در بخش دولتی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 338889
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 15:37
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
هیأت های تجاری عمدتا در پروژه های کلان عمرانی، نفت و پتروشیمی، راه سازی و ... با بخش دولتی مشارکت می کنند و بخش های تولیدی، نساجی و معدن مورد غفلت واقع شده است.

اتاق خبر- عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: عمدتا هیأت های تجاری با هدف امضای قرارداد به کشور وارد نشده اند و تنها در حدود 20 درصد و آن هم در حوزه کلان به انعقاد قرارداد منجر شده است.

محمود ضرابی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: هیأت های تجاری با هدف فروش کالاهای خود وارد ایران می شوند و تا به امروز شرایطی فراهم نشده که تجار و فعالان بخش خصوصی در عرصه به طور موثر و جدی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه عمدتا حضور هیأت های تجاری با هماهنگی قبلی صورت نمی گیرد؛ اظهار کرد: لازم است  هدف از حضور هیأت های تجاری و زمینه تخصص آن ها اعلام شود تا کارها مطابق با برنامه ریزی پیش رود.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان ادامه داد: لازم است به منظور پیشبرد و ارتقای تعاملات بین ایران و سایر کشورها هماهنگی و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

ضرابی ادامه داد: هیأت های تجاری عمدتا در پروژه های عمرانی، نفت و پتروشیمی، راه سازی و ... با بخش دولتی مشارکت می کنند و بخش های تولیدی، نساجی و معدن مورد غفلت واقع شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل به تاخیر افتادن برخی قراردادهای تجاری در سطح کلان بین ایران و سایر کشورها چیست؛ اظهار کرد: حال که تحریم ها پایان پذیرفته، می توان علت این قضیه را به کارشکنی آمریکایی ها مربوط دانست و در این راستا لازم است آن ها به سمت شفافیت بیشتر حرکت کنند.

ضرابی تصریح کرد: هرچند اعلام شده مشکلات مربوط به ال سی و سوئیفت برطرف شده اما هنوز هم بانک ها در این زمینه ضعیف عمل می کنند و در عمل گشایشی صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید بر اصل 44 قانون اساسی، امید می رود بخش خصوصی بیش از گذشته در تعاملات اقتصادی دیده شود.

ضرابی در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی زنجان در میزبانی هیأت های تجاری معتقد است: در اتاق زنجان کارها مطابق با برنامه ریزی های اصولی صورت می گیرد و تاکنون ما در اتاق میزبان 4 سفیر از کشورهای مختلف بوده ایم که مذاکرات انجام شده نیز به طور جد از طرفین پیگیری می شود.

 وی مهم ترین هیأت های تجاری مهمان اتاق بازرگانی زنجان را روسیه، بلغارستان و ترکیه دانست و اظهار کرد: عمدتا این کشورها به منظور فعالیت در حوزه هایی چون محصولات کشاورزی فرآوری شده و معدن به زنجان آمدند و بخش بین المللی اتاق نیز بسیار فعال عمل می کنند.

 94106 ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید