Performancing Metrics

صادرات نخستین محموله نانو به کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 341290
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 15:59
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبر داد:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه باید از فرصت بی نظیری كه درتعامل با كشورها به وجود آمده استفاده كامل ببریم، گفت: نخستین محصول كشور در بخش نانو پس از لغو تحریم ها به كشور كره صادر شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روز سه شنبه دربازدید ازسازمان فضایی ایران در ماهدشت كرج، گفت:‌ 15سال پیش نگاه ساختمانی به نانو داشتیم و امروز با 96 پژوهشكده در كشور توانستیم پس از لغو تحریم ها نخستین محصول در بخش نانو را به كره صادر كنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین گفت كه ما در نانو در جهان رتبه هفتم داشتیم كه اكنون به رتبه ششم جهان صعود كرده ایم.
وی با اشاره به اینكه باید از این فرصت بین المللی با سرعت بیشتری استفاده كنیم، اظهار داشت:‌ از فرصت هایمان بارها استفاده كنیم اما این بار باید زودتر فعال شویم و به ویژه در بخش ماهواره از فرصت به وجود بهره ببریم.
ستاری با تاكید بر اینكه باید بخش خصوصی را در همه زمینه ها فعال كنیم، گفت:
سرمایه گذاری در این زمینه ها باید ادامه یابد زیرا تابخش خصوصی را در پژوهش شركت ندهیم، راندمان بالا نمی رود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اختصاص حداقل 70درصد بودجه پژوهش به بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت:‌ اگر ساختار جز این باشد كارها به پیش نمی رود.
وی در عین حال تاكید كرد: دولت تا جایی می تواند باید زیرساخت ایجاد كند. حوزه پژوهش بدون حمایت دولت جلو نمی رود، اما باید توجه ویژه به بخش خصوصی شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: اگر ساختارمناسبی ایجاد كنیم می توانیم به پیشرفت قابل توجهی برسیم. بنابراین راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نداریم.
ستاری گفت:‌ دولت بودجه های پژوهشی را در بخش های علمی و فناوری متمركز می كند كه فضا نیز یكی از آن ها است. زیرساخت ها كاملا در اختیار شما است.
ستاری با تاكید بر اینكه باید نگاه جدید به موضوع فضا داشت و از شعار كناره گیری كرد، گفت:‌ ما نیروی انسانی فوق العاده ای داریم و یكی از كارهای حوزه پژوهش این است كه از تمام ظرفیت ها استفاده كنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت:‌ نباید بخش فضا را دولتی ببیینم. این مركز فضایی باید به یك مركز شتابدهی فضایی تبدیل شود. حوزه پایش باید از سوی مركز فضایی مورد توجه و توسعه قرار گیرد تا از امكانات به خوبی استفاده شود.
ستاری ادامه داد:‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها دستگاهی است كه سه درصد بودجه جاری را دارد. باید روش های مدیریت جدید در كشور معرفی كنیم تا از امكانات به بهترین نحوه بهره ببریم.
وی تاكید كرد: با اضافه كردن نیروی انسانی اهداف محقق نمی شود بلكه باید به به فكر تامین زیرساخت های فكری باشیم تا فعالیت در حوزه فضا شتاب بیشتری بگیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت:‌ گر چه از سوی رسانه ها كم لطفی شده اما امیدواریم توسعه خوبی در این بخش داشته باشیم.
وی با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در بخش های مربوط به علم و فناوری از جمله فضا، گفت: در این زمینه حمایت لازم صورت می گیرد و آمادگی تمام حمایت ها را در حوزه دانش بنیان داریم.
ستاری در عین حال گفت: در حوزه فضا كه به دو بخش توسعه و تجاری سازی تقسیم می شود، عقب ماندگی داریم كه باید جبران شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید