Performancing Metrics

فشارها بر کره شمالی بی نتیجه بوده است | اتاق خبر
کد خبر: 344042
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 08:22
سخنگوی کاخ سفید:
سخنگوی کاخ سفید با اعتراف به این که تلاش های واشنگتن برای منزوی ساختن کره شمالی برغم حمایت برخی کشورها از این فشارها نتایج مطلوبی را در بر نداشته ،گفت : این تلاش ها تا زمانی که پیونگ یانگ به تعهدات بین المللی پایبندی نشان ندهد، ادامه دارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، درکنفرانس خبری شب گذشته جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید ، خبرنگاران درمورد واکنش اوباما نسبت به اظهارات دونالد ترامپ که گفته است درصورت پیروزی در انتخابات با رهبر کره شمالی مذاکره و گفتگو خواهد کرد ، سوال کردند.

ارنست سخنگوی اوباما در پاسخ به این سوال با بیان این که موضع دولت اوباما از ابتدا در این رابطه روشن بوده است ، سیاست های واشنگتن مبتنی بر وارد آوردن فشار بر رهبر کره شمالی برای وادار کردن او به ترک اقدامات و اظهارات تحریک آمیز را برشمرد و مدعی شد که واشنگتن موفق شده است کشورهایی نظیر چین و روسیه را نیز در این راستا با خود همراه کند.
وی پیوستن این کشورها و برخی دیگرازکشورهای جهان به این رویکرد های واشنگتن را یک پیروزی خواند اما اعتراف کرد که این رویکردها تا کنون نتایج مطلوبی را در بر نداشته است .
سخنگوی اوباما در ادامه گفت همانطور که واشنگتن بارها گفته است به محض آن که کره شمالی به تعهدات خود روی بیاورد و درجهت غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره قدم بر دارد ازاین فشارها کاسته خواهد شد و جامعه بین المللی آماده تعامل وهمکاری با این کشور خواهد بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید