Performancing Metrics

صادرات فرش در خدابنده از رونق افتاده است | اتاق خبر
کد خبر: 363813
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 14:49
رییس اتحادیه فرش‌بافان شهرستان خدابنده:
رییس اتحادیه فرش‌بافان شهرستان خدابنده گفت: هر‌ چند عدم حمایت از صنف فرشباف و بافنده در شهرستان خدابنده موجب افت شدید بازار در این بخش شده است با این حال فرش‌بافان دست‌باف محلی همچنان امیدشان را برای بافت فرش از دست نداده‌اند.

اتاق خبر: مهدی محمدلو با بیان اینکه تعداد فرشبافان در خدابنده روز به روز در حال کم شدن است، افزود: با این حال افراد همچنان به کمک‌ها و تسهیلات از طرف دولت امید دارند.

 

وی ادامه داد: همچنین صادرات فرش کرک و ابریشم هر‌ چند در گذشته رونق بسیاری را داشته است و خدابنده به عنوان یکی از قطب‌های صادراتی برای فرش محسوب می‌شد. ولی در حال حاضر هیچگونه صادرات فرش کرک و ابریشم را در شهرستان صورت نگرفته است.

 

رییس اتحادیه فرش‌بافان شهرستان خدابنده با بیان اینکه با خرید فرش از شهرهای دیگر و ورود فرش تبریز و قم در چرخه بازار فرش‌فروشان از مهم‌ترین علت‌های کاهش صادرات فرش در شهرستان خدابنده بوده است، اظهار کرد: تولیدکنندگان و بافندگان فرش در استان با استقبال از فرش‌های قم و تبریز باعث افت بازار فروش برای بافندگان شهرستانی شده‌اند.

 

محمدلو با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرش علاوه بر اشتعال‌زایی می‌تواند بهره‌وری اقتصادی بالایی را به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: با ایجاد ظرفیت‌های تولیدی و کارآفرینی و همچنین حمایت از فرش‌بافان می‌تواند اندکی از مشکل اشتغال‌زایی در شهرستان را برطرف کند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد بافندگان در خدابنده روز به روز در حال کاهش است، گفت: در سال‌های اخیر افراد بسیاری از این طریق فرش‌بافی کسب درآمد داشتند ولی با کم شدن حمایت‌ها و عدم ارائه تسهیلات بانکی و حذف بیمه‌شدگان فرش‌بافی از جمله مهم‌ترین علت‌های افت تعداد فرش‌بافی بوده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید