Performancing Metrics

ارزش50 هزار میلیاردریالی باشگاه تراکتورسازی | اتاق خبر
کد خبر: 365089
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 07:30
باشگاه بزرگ تراکتورسازی متعلق به مردم آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان و آذری زبان های استان های البزر و تهران است و با میلیون ها هوادار سرمایه ای عظیم دارد.

اتاق خبر:مصطفی آجورلو روز یکشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران ورزشی با تاکید بر اینکه چنین باشگاهی همراه با باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید به دلیل پرهوادار بودن روند خودکفائی اقتصادی را در پیش بگیرند، با انتقاد از قیمت واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر، افزود: این قیمت ها بسیار خنده دار بود و به هیچ عنوان قیمت های واقعی نمی تواند به شمار آید.
وی با اشاره به قدمت 49 ساله باشگاه تراکتورسازی در ورزش ایران و خیل عظیم هواداران این تیم، اظهار کرد: واگذاری این باشگاه بزرگ که سپاه پاسداران نیز تمایل به آن دارد باید به عهده مردم باشد نه افراد حقیقی، زیرا که تراکتورسازی امروز به یک برند معتبر در فوتبال ایران و آسیا تبدیل شده است.
آجورلو، از انجام فعالیت های اقتصادی با هدف خودکفائی در باشگاه تراکتورسازی خبر داد و گفت: در این راستا طرح های مختلفی را پیگیری می کنیم و طی دو ماه اخیر تنها تمرکزم روی درآمدزایی بوده است تا وضعیت کنونی باشگاه را در حداقل زمان بهبود بخشیده و با سودآوری به سمت شرکت سهامی عام حرکت کنیم که در این صورت روند واگذاری سهام به مردم آذربایجان و مناطق ترک نشین سهل تر خواهد بود.
وی ، از بدهی 100 میلیارد ریالی باشگاه تراکتورسازی خبر داد و گفت: با فعالیت هایی که طی دو ماه اخیر انجام شده است، باشگاه موفق به درآمدزائی به مبلغ 60 میلیارد ریال کرده است که اگر این قضیه روند مناسب خود را ادامه دهد، می توان طی دو سال آینده باشگاه تراکتورسازی را به جهت منابع مالی به خودکفائی رساند.
آجورلو ، هزینه های فصل جاری تیم فوتبال تراکتورسازی را 250 تا 400 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با چنین هزینه هایی باشگاه هیچ منبع تامین مالی ندارد و هیچ نهاد و مسئولی در کشور پولی به باشگاه نداده و نخواهد داد که این شرایط ایجاب می کند تا حد توان برای فعالیت های اقتصادی تلاش کرده و برای درآمدزائی وارد عرصه شویم.
وی ، با تاکید بر اینکه فوتبال رشته ای درآمدزا است و هیچ نیازی به کمک های مالی ارگان ها و نهادهای حقیقی و حقوقی ندارد، یادآور شد: باشگاه های بزرگی مثل تراکتورسازی به دلیل حجم انبوه هوادارانش هم دارای ثروت هستند و هم از قدرت برخوردارند ، بنابراین تراکتورسازی دست نیاز به سوی کسی و نهادی دراز نمی کند و نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی ، بستن تیمی پرمهره برای قهرمانی و آشتی بین باشگاه و هواداران را جزو اهداف اصلی، مهم و اولیه مدیریت خود در این باشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا به شدت نیازمند همکاری و تعامل سازنده و خوب با رسانه های استان هستیم تا تیم به لحاظ فنی و فوتبالی روز به روز پیشرفت کند.
آجورلو، توجه به آکادمی فوتبال و استعدادیابی را از دیگر اهداف مهم خود در باشگاه تراکتورسازی برشمرد و گفت: در این راستا برنامه هایی وسیع و جامعی برای تحت پوشش قرار دادن استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و همدان برای حضور استعدادهای جدید در باشگاه پیش بینی شده است که طی دو ماه اخیر تست گیری از سه هزار و 200 نفر از نوجوانان و جوانان این استان ها در باشگاه به انجام رسید.
وی ، با ابراز تاسف از وجود تنها یک بازیکن تبریزی در تراکتورسازی، این شرایط را غیرقابل قبول خواند و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سال آینده 30 درصد ترکیب تیم بزرگسالان باید بومی شود.
باشگاه تراکتورسازی در این مراسم از خبرنگاران ورزشی و فعالان رسانه ای با اهدای لوح های تقدیر، قدردانی کرد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید