Performancing Metrics

یک میلیون و 600 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب کشور نیازاست | اتاق خبر
کد خبر: 365707
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 06:31
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: یک میلیون و 600 هزار میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری طرح های حوزه آب کشور در بخش های تامین و توسعه نیاز است.

اتاق خبر:محمد حاج رسولی ها روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هفت مساله و چالش مهم آب کشور سال 1390 در قالب گزارش 32 صفحه ای به رهبر معظم انقلاب اعلام شد و معظم له نیز دستور تشکیل و فعال شدن شورای عالی آب کشور را صادر فرمودند.
وی گفت: این هفت مساله و چالش شامل مدیریت نادرست منابع آب، لزوم صیانت از آب های زیرزمینی، اولویت بندی اجرای طرح های آب، تامین آب آشامیدنی کلان شهرها و مناطق اطراف آنها، بهره وری از آب، بکارگیری روش های پیشرفته و دیپلماسی آب بوده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران افزود: مدیریت نادرست منابع آب کشور نتایج منفی فراوانی دارد به طوری که گاهی اوقات این پیامدها به مراتب از جنگ نیز بیشتر است.
حاج رسولی ها عنوان کرد:کاهش سطح آب های زیرزمینی در کشور با اجرای طرح تعادل بخشی در حال کنترل است.
وی ابراز داشت: بررسی ها نشان می دهد که کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش سطح آب های زیرزمینی با مشکلات کمتری نسبت به دیگر استان های کشور برخوردار است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: باید گام های جدی تری در زمینه بهره وری مطلوب از آب در کشور برداشته شود زیرا هرگونه کم توجهی و بی دقتی در این راستا ممکن است بحران هایی را در آینده ایجاد کند.
حاج رسولی ها گفت: قوه قضائیه به دلیل مشکل کمبود آب در کشور نیز برخورد قاطع و بدون اغماضی را با متخلفان این حوزه از جمله در زمینه برداشت آب و حفر غیرمجاز چاه آغاز کرده است.
وی بر لزوم اولویت بندی اجرای طرح های توسعه ای و تامین آب در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
به گزارش ایرنا علی داوودی مهر در این آیین به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات علی لطفی رئیس پیشین این شرکت با اهدای لوح، تقدیر شد.
علی داوودی مهر پیش از این معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بود.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید