Performancing Metrics

ظرفیت تولید برق از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرد | اتاق خبر
کد خبر: 370179
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 00:53
با بهره برداری از ۲ واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرد.

اتاق خبر: با بهره‌برداری از دو واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۵ هزار و ۶۹۰ مگاوات افزایش یافت.

بر این اساس واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان و واحد بخار فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) در مجموع به ظرفیت کل ۳۲۶ مگاوات همزمان به شبکه برق سراسری کشور سنکرون شدند.

با بهره‌برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سمنگان، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ۳۳۲ مگاوات و ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) به ۴۸۴ مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج توسط بخش خصوصی در دو واحد گازی و یک واحد بخاری در کیلومتر ۱۵ جاده کهنوج به جیرفت در استان کرمان و نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در کیلومتر ۱۰ جاده سیرجان به کرمان قرار گرفته است.

با بهره برداری از این واحدهای نیروگاهی، سهم بخش خصوصی در تولید برق کشور به ۱۱ هزار و ۷۸۵ مگاوات در قالب ۷۷ واحد نیروگاهی و میزان تولید برق، توسط شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران به ۳۷۸۳۴ مگاوات (۲۵۳ واحد) رسیده است.

با بهره برداری از دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ۱۶۶ مگاوات، ‌ بخش گاز این نیروگاه خصوصی به ظرفیت کل۳۲۲  مگاوات به طور کامل وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد و بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 در حال حاضر ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های گازی به حدود ۲۹ هزار و ۹۰۰ مگاوات، تولید نیروگاه‌های بخاری به حدود ۱۶ هزار مگاوات، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ۱۸ هزار و ۹۷۸ مگاوات، نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده به ۸۱۲ مگاوات، نیروگاه‌های برقآبی به ۱۱ هزار و ۲۹۱ مگاوات، نیروگاه اتمی یکهزار و ۲۰ مگاوات، نیروگاه‌های تجدید پذیر ۲۴۰ مگاوات و نیروگاه‌های دیزلی به حدود ۴۳۹ مگاوات است.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید