Performancing Metrics

تقویت روابط ایران و شیلی به نفع دو کشور خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 377767
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 10:52
امیرعبداللهیان در دیدار با کاردار شیلی در تهران:
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با کاردار شیلی در تهران، گفت: تقویت روابط ایران و شیلی به عنوان دو کشور مهم به نفع دو کشور خواهد بود.

اتاق خبر: حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل امروز با کاردار شیلی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با یادآوری پیشینه خوب مناسبات ایران و شیلی بر لزوم توسعه و گسترش روابط فیمابین در زمینه های سیاسی – پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و شیلی به عنوان دو کشور مهم به نفع دو کشور خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین المل با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور، یادآور شد: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت های بالقوه دو کشور است.

امیرعبداللهیان با یادآوری برگزاری اجلاس روسای مجالس کشورهای IPU  در ژنو، همکاری های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و شیلی را رو به رشد خواند و عضویت شیلی در کمیته اجرایی IPU را مثبت ارزیابی کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز با آن مواجه هستیم گسترش تروریسم در غرب آسیا است.

وی افزود: متاسفانه سازمان های بین المللی و سیاستمداران جهانی نسبت به حل سیاسی بحران های منطقه دچار مشکل شده اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امنیت در جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان الگویی از امنیت پایدار برای سایر کشورهای منطقه باشد؛ چرا که امنیت موجود در ایران در کنار امنیت کل کشورهای منطقه مورد توجه است.

کاردار شیلی هم با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و شیلی، گفت: آنچه برای شیلی مهم است روابط دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل و منافع مشترک است و در همین راستا شیلی از همکاری با ایران در عرصه های مختلف به ویژه در سطح پارلمانی استقبال می کند.

وی افزود: همکاری های پارلمانی ایران و شیلی در مجامع بین المللی همواره در بهترین سطح قرار دارد.

به گزارش خانه ملت؛ کاردار شیلی در پایان،  گفت: شیلی علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود حائز اهمیت است.

پایان پیام

منبع: ایسنا

95103
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید