Performancing Metrics

حمایت از اشتغال و نیروی کار روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 380098
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 15:37
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به وجود ظرفیتهای بالا و زیرساختهای کارآفرینی و اشتغال روستایی باید برای ایجاد اشتغال ۹۰۰ هزار بیکار در روستاها تدابیر جدی اندیشیده شود.

اتاق خبر: اصغر نوراله زاده، در حال حاضر حدود ۲۲ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند و نیمی از این جمعیت به عنوان جمعیت فعال شناخته می‌شود که بیش از ۸ درصد آنها فاقد شغل هستند.

وی با بیان اینکه روستاییان طی سالهای گذشته از منابع صندوق توسعه ملی محروم بودند، ‌ پیشنهاد کرد: برای تامین اعتبار اشتغال ۹۰۰ هزار نفری در روستاها یک خط اعتباری ویژه برای توسعه روستایی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از کاهش رونق زندگی و زمینه اشتغال در روستاها بعنوان مهمترین عامل مهاجرت روستاییان به شهرها نام برد و گفت: توجه زیاد به توسعه مناطق شهری و گسترش شهرک‌های صنعتی موجب کاهش رونق اشتغال در روستاها، افزایش نرخ مهاجرت و تخلیه روستاها شده و اگر برای توقف این روند تدبیری اندیشیده نشود روستاها به عنوان کانون کار و تولید نقش خود را در اقتصاد از دست خواهند داد.

نوراله زاده درعین حال حمایت از نیروی کار موجود در روستاها و احیای صنایع دستی را از اولویتهای صندوق کارآفرینی امید برشمرد و گفت: این امر در قالب حمایت از ایجاد صندوق‌های خرد محلی و طرح‌های مشارکتی روستایی در حال انجام است.

وی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را متناسب با شرایط موجود در روستاها دانست و گفت: تسهیلات ارزان قیمت، ضمانت آسان، ‌ دوره بازپرداخت طولانی مدت و غیر انتفاعی بودن تسهیلات از ویژگی‌های تسهیلات صندوق به شمار می رود.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید