Performancing Metrics

عرصه کار را برای انسان‌های لایق و شایسته محدود نکنیم | اتاق خبر
کد خبر: 384070
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 19:43
نماینده تهران در مجلس:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عرصه کار را برای انسان‌های لایق و شایسته محدود کنیم، در واقع میدان را برای انسان‌های فاسد و فرصت طلب مهیا کرده ایم.

الیاس حضرتی در ایسنا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، الیاس حضرتی در همایش حامیان دولت تدبیر و امید که در سالن اجتماعات کانون معصومیه املش برگزار شد، با اشاره به فراز و نشیب های تاریخ شیعه، اظهار کرد: این افتخار نصیب ما شد که انقلاب اسلامی بزرگی را به رهبری امام راحل رقم بزنیم که حاصل تدابیر ویژه و بی نظیر ایشان و وحدت همه آحاد جامعه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مرور سال های 56، 57 و 58، از همبستگی، عشق و علاقه، احساس مسئولیت و دستگیری همنوعان شهری و روستایی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران در راستای انقلاب امام زمان(عج) بوده و هست و امیدواریم در صف یاران امام زمان(عج) قرار بگیریم و دوران زعامت حجت خدا را درک کنیم لذا باید برای ریشه کن کردن فساد در جهان تلاش نماییم تا به مطلوب برسیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان املش، بر وحدت جامعه اسلامی تاکید و تصریح کرد: دوران اصلاحات بهترین دوران پس از انقلاب بود، زیرا در مردم یک شوق و اشتیاق، همبستگی و انگیزه وجود داشت. اداره کشور به گونه ای بود که شاهد رشد اقتصادی 8.5 درصد، نرخ سرمایه گذاری 42 درصد و رقم بالای صندوق ارزی بودیم لذا فضای مناسب برای کار کردن ایجاد شد.

حضرتی با اشاره به قیمت بالای 100 دلار نفت در پایان دولت اصلاحات و آغاز دولت نهم در سال 84، عنوان کرد:  درآمد ناشی از نفت به 800 میلیارد دلار رسید و کشور بر پایه فروش نفت اداره می شد. این اتفاق آنقدر ادامه پیدا کرد تا دولت یازدهم در سال 92 اداره کشور را تحویل گرفت، در حالی که بدهی سنگینی داشت.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی 8.5 درصدی به منفی 6.7 و در نهایت رکود اقتصادی رسید و اگر این روند تداوم می یافت، دولت در سایه چنین رکودی سقوط می کرد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم با شعار «اعتدال» روی کار آمد، گفت: اعتدال به معنی استفاده از توانمندی های اصلاح طلبان به غیر از افراطی ها همچنین استفاده از اصولگرایان عاقل به عنوان مبنای کار دولت قرار گرفت که در وهله اول به دنبال حل بحران سیاست خارجی، جلوگیری از ایران هراسی و حل و فصل پرونده پیچیده هسته ای بود.

حضرتی با اشاره به مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با 6 ابرقدرت جهان، خاطرنشان کرد: برجام حاصل تدبیر، مشورت و کار کارشناسانه تیم مذاکره کننده ایران بود؛ توافقی که جمهوری خواهان در آمریکا، اسرائیل و حتی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر نیز به مخالفت با آن پرداختند، اما در داخل کشور برخی با اصل مذاکره مخالف بودند. البته برجام صد درصد به نفع ما نبوده و رئیس جمهور سیاست برد – برد را مطرح کرد.

وی رفع ایران هراسی را یکی از دستاوردهای برجام دانست و تصریح کرد: اگر به کشورهای مختلف برویم متوجه می شویم که میلیاردها دلار برای ایجاد تفکر ایران هراسی هزینه شده است، اما همه این تلاش ها با برجام از بین رفت و اتحاد علیه ایران که در شورای امنیت قطعنامه صادر می کرد شکسته شد. همچنین این توافق بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کرد که یک موفقیت بزرگ است. در این فاصله وزیر نفت ما بهترین بهره برداری را کرد و وضعیت صادرات نفت ایران را به جایی رساند که مدنظر بود.

نماینده مجلس دهم مسئله اقتصاد را اولویت دوم دولت دانست و اظهار کرد: در بخش تولید و صنعت اتفاقات خوبی رقم خورده است که به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود. البته به عنوان حامیات دولت انتقادهایی نیز به تیم اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت دچار ناهماهنگی، ضعف مدیریت و فاقد فرماندهی است، گفت: رکود اقتصادی به اندازه ای است که با وجود تزریق 16 هزار میلیارد در بخش صنعت هنوز اتفاق چشم گیری رخ نداده است. همچنین 1.5 میلیارد با مجوز مقام معظم رهبری برای عمران و توسعه روستاهای محروم گذاشته شده است تا با راه اندازی کارگاه های تولیدی، مهاجرت معکوس صورت بگیرد.

حضرتی با تصریح بر اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال اصلاح قانون بانکی هستیم تا دغدغه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را حل کنیم، متذکر شد: به عنوان حزب اصلاح طلب با تمام توان از رئیس جمهور برای دوره بعدی حمایت خواهیم کرد تا از تجارب گرانقدری که در چهارساله اول به دست آمده، در دوره بعد به نفع مردم استفاده شود.

وی وجود گروه ها و جناح ها در کشور را یک الزام دانست و اضافه کرد: برای اصلاح امور، اول باید به سوی وحدت گرایی برویم و پای همدیگر را نگیریم و اگر بخواهیم به اختلافات رنگ و بوی اعتقادی بدهیم و همدیگر را کافر، جاسوس و خائن بنامیم، قطعا به کشور ضربه می‌زنیم.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اگر عرصه کار را برای انسان‌های لایق و شایسته محدود کنیم، در واقع میدان را برای انسان‌های فاسد و فرصت طلب مهیا کرده ایم. امیدواریم که دولت روحانی در چهارسال آینده با یک تیم قوی تر در دولت و در استان‌ها با انجام تغییرات، موفقیت بیشتری کسب کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید