Performancing Metrics

آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاری کشور آذربایجان در استان اردبیل | اتاق خبر
کد خبر: 388878
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 09:45
عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران تأکید کرد
حسین پیرموذن با اشاره به سفیر وزیر اقتصاد آذربایجان به اردبیل، بر استفاده از فضای پسا برجام برای جذب سرمایه گذاری خارجی تأکید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران گفت: حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه از کشور آذربایجان می‌تواند سرمنشأ تحول برای استان اردبیل باشد.

حسین پیرموذن با اشاره به سفیر وزیر اقتصاد آذربایجان به اردبیل گفت: در سال‌های اخیر و با درایت دولت تدبیر و امید توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه و اروپایی را شاهد هستیم که دراین‌بین باید از فضای پسابرجام بهترین استفاده را در جذب و جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشورمان به‌ویژه استان‌های کمتر توسعه‌یافته همچون اردبیل را فراهم کرد.

پیرموذن ورود هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف را یادآور شد و افزود: به دنبال سفر چند ماه اخیر هیات عالی‌رتبه استان اردبیل به روسیه و آذربایجان شاهد حضور هیات‌های عالی‌رتبه این کشورها در استان اردبیل هستیم که در روزهای آینده نیز بر همین اساس وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به اردبیل سفر می‌کنند.

رئیس اتاق اردبیل خاطرنشان کرد: در این سفر شاهین مصطفی‌اف رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با همراهی محمود واعظی وزیر ارتباطات کشورمان که رئیس ایرانی این کمیسیون است نسبت به تبادل‌نظر و تسهیل فرآیندها در توانمندسازی این تعاملات و ارتباطات اقدام خواهند کرد.

پیرموذن تصریح کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند نقطه تحول و تحرک بیشتر استان اردبیل باشد که در این زمینه امیدواریم در سال آینده نیز با توسعه روابط بیش از هر زمان دیگر با توجه به اولویت توسعه استان اردبیل در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری بتوانیم تحولات مطلوب‌تری را شاهد باشیم.

وی یکی از بازارهای اصلی برای صادرات استان اردبیل را کشور آذربایجان با مشترکات خاص فرهنگی و دینی دانست و گفت: با توجه به روابط مناسب و گرم دو کشور  همچنان افق روشنی برای افزایش تعاملات وجود دارد.

عضو هیات‌ رئیسه اتاق ایران افزود: با توجه به اینکه اولویت دولت یازدهم در استان اردبیل و تأکید شخص استاندار اردبیل بر اراِئه توانمندی اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است انتظار می‌رود در قالب هیات‌های مختلف خارجی که وارد کشورمان می‌شوند بتوان یک تعامل سازنده با شرکای تجاری در بستر رشد و توسعه اقتصادی امیدبخش فراهم کرد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید