Performancing Metrics

عده ای می خواهند همه چیز را معکوس وانمود و مردم را ناامید کنند | اتاق خبر
کد خبر: 391015
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396 - 17:47
رئیس جمهوری:
رئیس جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به یکی از استان ها و ادعای برخی رسانه ها پس از آن سفر گفت: عده ای می خواهند همه چیز را معکوس وانمود و مردم را از آینده ایران اسلامی نا امید کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه پس از مراسم افتتاح همزمان طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، افزود: ترکمنستان، قزاقزستان، روسیه و آذربایجان از کشورهای همسایه ما هستند که می توانیم از طریق دریای خزر، ارتباطات خوبی داشته باشیم بنابراین بایستی از این دریا به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از دریای خزر تاکنون به خوبی استفاده نکرده ایم، اظهار کرد: این دریا، نعمتی خدادادی است و شکر این نعمت نیز آن است که به خوبی از آن استفاده کنیم.

رئیس جمهوری بیان داشت: ما برای تفریح مردم در دریا و قایقرانی در دریای خزر، کاری انجام نداده ایم و استفاده تفریحی از این نعمت خدادادی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه استعداد خوبی در دریای خزر داریم، خاطرنشان کرد: بایستی از این استعداد بهره برداری کنیم.

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر این مطلب که تالاب ارزشمند بندرانزلی بایستی حراست شود، تصریح کرد: این تالاب نعمت خدا ، وسیله تنفسی برای آبزیان، سلامت مردم و تفریح آنهاست بنابراین بایستی به خوبی حراست شود.

وی اظهار کرد: شما در نظر داشته باشید وقتی تالاب انزلی در فصل زمستان پر از گل می شود، چه قدر می تواند جاذبه گردشگری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد خوب و فعال در کشور است.

رئیس جمهوری بیان کرد: یکی از ایراداتی که به منطقه آزاد کشور ما گرفته می شود، این است که مناطق آزاد در ایران، منطقه واردات است اما ما منطقه آزادی می خواهیم که باعث رونق تولیدات و ارتباطات شود و جاذبه های گردشگری داشته باشیم.

وی اتصال خط ریلی رشت به بندرانزلی را مهم دانست و یادآور شد: خط ریلی قزوین به رشت و اتصال رشت به انزلی و آستارا ، جزو کارهای مهمی است که بایستی انجام دهیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه مسئله ترانزیت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: حدود 20 میلیون تن کالا از شبه قاره هند به روسیه می رود که اگر پنج یا 10 میلیون تن از ایران، از طریق بندرعباس به مسکو عبور کند، مسیر به نصف تقلیل می یابد و این، یک امتیاز اقتصادی است.
رئیس جمهوری همچنین در ادامه سخنانش گفت: پیشرفت های صورت گرفته طی چند سال اخیر و رشد اقتصادی، به دلیل حضور و تلاش مردم و حمایت آنان از دولت بوده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اقدامات خوب دولت برای اشتغالزایی اظهار کرد: در استان کردستان، مجتمع لاستیک سازی بارز را افتتاح کردیم که 950 نفر مشغول به کار بودند از جمله کارگرانی که محوطه سازی می کردند، زمان کارشان تمام شد و تسویه حساب کردند و 900 نفر در کارخانه مشغول به کار شدند اما برخی رسانه ها اعلام کردند رئیس جمهوری آنجا رفت و 50 نفر بیکار شدند!

وی با اشاره به اینکه عده ای می خواهند همه چیز را معکوس وانمود کنند، خاطرنشان کرد: تلاش عده ای برای ناامید کردن مردم از آینده خودشان و ایران، توطئه ای است که می خواهد این حرف غلط را بگوید ای مردمی که سال 92 رأی داده اید، کار خوبی نکردید!

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه مردم سال 92 کار درستی انجام دادند که پای صندوق رأی آمدند و به فردی که مورد نظرشان بود، رای دادند، متذکر شد: آنکه انتخاب می شود، فرد نیست که بگوییم خوب یا بد است؛ بلکه منتخب و نماینده مردم است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ترانزیت و ایجاد راه های مواصلاتی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی اظهار کرد: احداث راه آهن رشت به آستارا ، با کمک کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان به زودی شروع می شود و در سفر رئیس جمهوری آذربایجان، تقریبا نهایی شده و انجام می شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه استفاده از مسیر ترانزیتی ایران، برای ما، روسیه، هند و سایر کشورها دارای سود و امتیاز اقتصادی بسیاری است، افزود: گیلان، حلقه وصل بین مناطق مختلف ایران و کشورهای شمالی خزر و زمینه خوبی برای اشتغال و فعالیت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از زمینه های ایجاد اشتغال حمل و نقل و خطوط ریلی است، گفت: در سفر اخیر به کشور روسیه، یکی از قراردادها در زمینه شش هزار واگن باری بود که هزار و یکصد واگن را آنها ساخته و تحویل بدهند و حدود پنج هزار واگن باری در ایران ساخته می شود که این، اشتغال ایجاد می کند.

وی در خاتمه سخنانش، به حلول ماه رجب اشاره کرد و با بیان اینکه رجب المرجب باید ماه انسجام بیشتر باشد، گفت: امیدواریم برخی رسانه ها، شیوه های نادرست را حداقل برای این سه ماه کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: هر قدمی که در هر کجای کشور چه در گیلان، چه سیستان و بلوچستان، چه خوزستان و نقاط دیگر در مسیر توسعه برداشته می شود؛ امیدبخش و متعلق به ملت بزرگ ایران است و باید از این فضا استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه همه مردم گیلان مانند سردار جنگل هستند، افزود: امیدواریم این سفر برای این استان خوب ، مردم عزیز و همیشه مقاوم و شجاع استان مبارک باشد و به کمک هم، ایرانی آبادتر و امن تر را شاهد باشیم.

در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید