Performancing Metrics

اشتغالزایی۹۶ مبتنی بر رَسته‌های شغلی | اتاق خبر
کد خبر: 393675
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1396 - 23:12
معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به اینکه سیاست اشتغال در سال ۹۶ مبتنی بر حوزه ها و رسته های شغلی است، گفت:باید سالانه ٩٨٠ هزار شغل ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری کاهش یابد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عیسی منصوری گفت: توسعه اشتغال در کشور مستلزم بزرگ شدن کیک اقتصادی در کشور است و لازم است که از مواهب برجام استفاده کنیم چرا که معتقدم برجام می تواند به عنوان پلی عمل کند که ما را به بازار جهانی اتصال دهد.

وی امروز در نشست با یکصد و سی سفیر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، شرایط اشتغال در سال های گذشته را توضیح داد و با اشاره به مصوبات اشتغال برای سال ٩٦ گفت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال نام گذاری شده و برای توسعه اشتغال نیاز به حمایت دولت از بخش خصوصی است. باید دست بخش خصوصی را گرفت و آنان را به جلو راهبری کرد.

منصوری با بیان این که بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ٩٨٠ هزار شغل ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری کاهش یابد، گفت: سیاست های کارکردی در کشور تا حدی افقی است و این در حالی است که باید فضای کسب و کار بهبود یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تولید و اشتغال باید با هم دیده شود. سیاست‌های اشتغال در سال ٩٦ مبتنی بر در نظر گرفتن حوزه‌ها و رسته های شغلی است.

منصوری با بیان این که وزارت کار به عنوان مسوول ارکستراسیون اشتغال در کشور است گفت: وزارت کار هماهنگی بین دستگاهها را برای توسعه اشتغال شروع کرده است و مشخص کرده چه رسته های شغلی می تواند در اولویت باشد.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : هم اکنون به دنبال ظرفیت هایی هستیم که بتوانند اشتغال بالایی را رقم بزنند.

وی  با اشاره به سهم ١٤ میلیارد دلاری پوشاک در اقتصاد ایران گفت:در صورتی که روی رسته پوشاک سرمایه گذاری کنیم بهره وری ملی افزایش می یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همه رسته های شغلی نظیر پوشاک و یا فناوری اطلاعات در صورتی می‌توانند کیک اقتصاد ایران را بزرگ کنند که به بازارهای جهانی اتصال یابند.

وی با بیان اینکه در سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١١ به ترتیب ٩٦ و ٨٨ درصد بنگاه‌های کشور به شبکه صنعتی مربوطه و به ویژه شبکه جهانی مربوطه متصل نبودند گفت: در صورتی که کالایی را تولید کنیم  اما با برند جهانی اتصال نباشد به شکل منفرد کسی آن را از ما نمی خرد.

وی تاکید کرد: اگر اتصال برقرار شود رشد اقتصادی اتفاق بیفتد سرمایه گذاری خارجی نیز تحقق می یابد. هم اکنون اتصال با برندها در رسته پوشاک انجام شده که این اتصال می تواند بخش بزرگی از نیاز ١٤ میلیاردی پوشاک کشور که بخش عمده آن توسط قاچاق است را کاهش می‌دهد.

وی گفت: همچنین در حوزه فناوری اطلاعات باید با کشورهای کره جنوبی، هند و آلمان متعامل شویم تا چتر حمایتی برای این رسته شغلی ایجاد کنیم.

منصوری گفت: رسته‌های شغلی در استان ها مشخص شده است که  اقتصاد کشور  را می توان از طریق همین رسته ها بزرگ کرد.

وی با اشاره به اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: باید کشورها و نیازهای شغلی آنها انجام شود تا بتوانیم نیروی کار را برای اعزام آماده کنیم. در صورتی که اعزام نیروی کار با مکانیسم درست انجام شود روی تولید ناخالص ملی هم تاثیر دارد.

معاون وزیر کار از سفرای وزارت امورخارجه در این نشست خواست که نمایندگی های ایران در کشورهای خارجی به موضوع اعزام نیروی کار کمک کنند، ما برای اتصال آمادگی داریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید