Performancing Metrics

روند شناسایی چند بیمه‌ای‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 398042
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 09:08
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته 100 هزارفرد مدعی کارگر ساختمانی را شناسایی کردیم که کارگر ساختمانی نبودند گفت: سال گذشته سامانه پنجره رفاهی دولت راه اندازی شد و بیمه شدگان ساختمانی ملزم به ثبت نام در آن شدند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا درباره روند شناسایی چند بیمه‌ای‌ها و بیمه شدگان من غیر حق اظهار کرد: شناسایی چند بیمه‌ای ها و افرادی که استحقاق دریافت یک نوع بیمه را ندارند از سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: سال گذشته 100 هزار مدعی کارگر ساختمانی را شناسایی کردیم که کارگر ساختمانی نبودند، همچنین 70 هزار نفر را هم در بیمه قالیبافان شناسایی کردیم که قالیباف نبودند و آنها را از این فهرست حذف کردیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اخیرا برنامه مهم دیگری تحت عنوان بازرسی الکترونیک اجرا شد گفت:  بازدیدهای میدانی و خیابانی را تعطیل کرده‌ایم و دیگر به سمت بازرسی سیستمیک رفته‌ایم. بر این اساس ممکن است با بیمه شده تماس بگیریم و راستی آزمایی کنیم. به عنوان مثال به فرد اعلام می‌کنیم وکیل است اما بیمه کارگر ساختمانی شده و به او تاکید کنیم از طریق دفتر وکالت اقدام کند و اجازه دهد یک کارگر ساختمانی از این امکان استفاده کند. اینها رانت محسوب می‌شود.

زدا ادامه داد: چرا باید شخصی که 600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته و یا 250 خودروی گرانقیمت دارد، بیمه کارگر ساختمانی باشد؟  ما بدون آنکه بخواهیم قدرت نمایی کرده و از قوه قهریه خود استفاده کنیم، اقدام می کنیم و بیمه افرادی را که مستحق دریافت آن نیستند را قطع می‌کنیم.

وی درباره شرایط کارگران ساختمانی برای برخورداری از بیمه گفت: یک کارگر ساختمانی باید دارای کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای باشد و انجمن صنفی اشتغال او را تایید کند. بر خلاف گذشته رابطه کارگر با پروانه ساختمانی برای پوشش بیمه‌ای را قطع کرده‌ایم. سال گذشته سامانه پنجره رفاهی دولت دایر شد و بیمه شدگان ساختمانی ملزم به ثبت نام در آن شدند. امر شناسایی و تایید اشتغال کارگران را هم به انجمن صنفی آنها محول کردیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعامل با شرکای اجتماعی و تشکل‌های صنفی در دوره اخیر بهبود پیدا کرده است افزود: به عنوان مثال در گذشته معضلی به نام بیمه قراردادهای پژوهشی داشتیم  و همه گلایه داشتند و اختلالاتی رخ می‌داد زیرا کارمند تامین اجتماعی در زمینه شناخت قراردادهای پژوهشی تخصص نداشت.  برای حل این مشکل نمایندگان پنج دانشگاه مهم را دعوت کردیم و آیین نامه‌ای نوشتیم که مشکل حل شد و همانند آبی بود که روی آتش ریختیم.

زدا افزود: اکنون در معاونت فرهنگی دبیرخانه دائمی ارتباط با کارفرمایان و بیمه شدگان و مستمری بگیران برقرار است و  مردم می‌دانند اگر مشکلی پیش آمد باید به چه کسی مراجعه کنند. تا چند سال گذشته حتی دسترسی به بخشنامه‌های معاونت بیمه‌ای بسیار مشکل بود و بخشنامه ها به دست مردم نمی رسید، اما اکنون در پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی بخشنامه‌ها به‌روز و بازگذاری شده اند و در دسترس هستند. در واقع به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر اطلاع رسانی شود و شفافیت وجود داشته باشد کارها راحت تر پیش می‌روند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید